Monday, September 7, 2009

Terkena Badi Mayat...?


Suatu hari saya dikunjungi oleh pasangan suami isteri yang datang untuk mendapatkan rawatan. Ketika mereka datang si suami memapah isterinya dalam keadaan yang amat payah kerana isterinya tidak dapat berjalan. Kelihatan kaki dan tangan isterinya bengkak dan mengeluarkan bahang seperti orang yang kena demam panas. Isterinya tidak mampu untuk mengeluarkan kata-kata kerana menahan kesakitan yang amat sangat. Kedengaran dia hanya mengerang kesakitan.

Menurut si suami, isterinya terkena badi mayat, dan semenjak empat hari yang lalu dia mengadu arwah adiknya yang baru meninggal dunia seminggu yang lepas kerap datang menemuinya meminta tolong. Konon adiknya tersiksa di alam barzakh dan meminta isterinya mengadakan kenduri arwah untuknya.

Kebetulan ketika itu pelajar-pelajar yang baru mengikuti kursus Rawatan Islam anjuran saya datang ke rumah untuk bertukar-tukar pendapat. Jadi pada hari itu dapatlah kami ramai-ramai melakukan rawatan keatas wanita tersebut.

Saya bertanyakan dengan lebih lanjut, bagaimana punca isterinya boleh sakit sebegini. Menurut si suami lagi, ketika arwah adik isterinya meninggal dunia, mayatnya disimpan di bilik mayat hospital. Kemudian mereka diminta datang untuk pengesahan waris, ketika sampai di bilik mayat, isterinya membuka kain penutup mayat untuk melihat wajah si mati, kebetulan apabila terbuka sahaja kain penutup mayat, tiba-tiba telefon bimbit beliau berdering menyebabkan beliau terlalu terkejut dan jatuh terkulai. Seluruh anggota badan isterinya menjadi lemah dan sejak kejadian itu isterinya mulai jatuh sakit.

Setelah mendapat penjelasan, kami pun memulakan sessi rawatan. Kami beramai-ramai membaca ruqyah. Kelihatan wanita tersebut amat tidak selesa dan mula mengerang dengan agak kuat. Saya menyedari bahawa jin yang menganggu wanita tersebut sudah menzahirkan dirinya. Saya mula berinteraksi dengan bertanyakan jin tersebut siapakah dia. Pada mulanya dia mengaku bahawa dia adalah arwah adik wanita tersebut yang baru meninggal akibat kemalangan jalan raya. Dia memberitahu mukanya sudah pecah dan sudah tidak seperti muka manusia lagi. Dia meminta belas kasihan supaya membantunya.

Menyedari bahawa ini adalah tipu daya jin, saya meminta ia keluar dan mengugut untuk menyiksanya dengan siksaan yang berat, kerana dia menganggu wanita ini dan membuat tipu daya untuk memesongkan aqidah manusia. Setelah saya mengenakan beberapa siksaan barulah jin tersebut mengaku bahawa dia sebenarnya adalah jin dari bilik mayat hospital. Dia mengambil kesempatan untuk masuk kedalam tubuh wanita tersebut ketika wanita itu didalam keadaan terperanjat sewaktu di bilik mayat hospital tempohari.

Perlu kita ambil perhatian, diantara waktu dan ketika-ketika jin suka menganggu dan masuk ke tubuh manusia ialah ketika manusia terlalu suka, terlalu sedih, terlalu marah, terlalu bernafsu dan terlalu takut atau terlalu terperanjat. Kerana itulah Islam menganjurkan kita agar sentiasa berada didalam keadaan tenang dan jangan bersifat keterlaluan didalam satu-satu perkara kerana dikhuatiri syaitan akan mencampuri urusan kita ketika itu.

Akhirnya jin tersebut bersetuju keluar dan berjanji tidak akan mengganggu wanita itu lagi. Setelah ia sedar, saya beri dia minum segelas air rawatan dan minta ia sapukan sedikit kemukanya. Apa yang saya tidak sangka, selepas lima minit wanita tersebut sedar, dia sudah mula boleh bercakap dan tubuh badannya yang bengkak dan amat panas tadi, telah kembali normal seperti biasa. Sewaktu mereka pulang juga wanita tersebut sudah boleh berjalan sendiri, dan tidak dipapah lagi oleh suaminya.

Keesokan harinya saya mendapat panggilan telefon dari suami wanita tersebut, mengucapkan terima kasih dan memberitahu isterinya sudah sihat sepenuhnya.

Maha Suci Allah, Dialah Pemilik Kesembuhan, Dialah yang menegakkan kebenaran dan menghapuskan kebathilan.