Friday, October 9, 2009

Berita Baik !!!... Pembekam Wanita Untuk Wanita...



Berbekam adalah sunnah Rasulullah saw, tambahan pula ianya sangat digalakkan untuk kesihatan. Sebagaimana yang kita tahu, berbekam terbahagi kepada dua iaitu bekam angin dan bekam darah.

Darah bertanggungjawab keatas penghantaran zat-zat dan oksigen kepada setiap sel didalam tubuh badan kita dan ia juga membawa keluar bahan buangan metabolisme daripada sel untuk perkumuhan didalam buah pinggang dan paru-paru.

Pengaliran sel darah putih, enzim dan faktor pelalian amat penting kerana ianya bertugas mencari dan memusnahkan benda-benda asing. Darah yang kotor tidak mampu untuk menjalankan tugas ini.

Ini boleh mengakibatkan ketahanan badan kita merosot, keracunan darah menjadi kronik dan kuman menyerang tisu kita yang paling lembut. Di dalam darah dan tisu kita terkumpul toksin yang secara perlahan-lahan menghakis kecergasan kita. Kerana itulah Bekam Darah adalah satu kaedah yang berkesan untuk membantu merawat masalah ini.

Walaupun berbekam adalah sunnah Rasulullah saw, jangan pula disebabkan kita terlalu mengejar perkara yang sunnah atau mengejar fadhilatnya sehingga kita melakukan perkara yang dilarang oleh agama. Mengapa saya kata begitu...?

Ramai kaum wanita yang datang mendapatkan khidmat berbekam dengan isteri saya menceritakan mereka amat gemar berbekam tetapi oleh kerana pembekam wanita agak sukar dicari, maka sebelum-sebelum ini ada diantara mereka terpaksa mendapatkan khidmat pembekam lelaki.

Pada pandangan saya ini adalah amat tidak sesuai, kerana boleh menimbulkan macam-macam fitnah samada kepada pembekam ataupun wanita yang dibekam. Ini adalah kerana kebanyakkan point-point bekam adalah terletak pada aurat bagi seorang wanita.

Namun kebiasaannya, apabila kaum wanita mengetahui atau telah menjumpai seorang pembekam wanita, maka mereka tidak akan sama sekali pergi mendapatkan khidmat bekam dari pembekam lelaki.

Bagi kaum wanita yang ingin berbekam kami ada menyediakan Pembekam Wanita. Sila hubungi kami di talian 013-3239822 untuk temujanji rawatan.