Tuesday, October 13, 2009

Mengapa Kita Digalakkan Berbekam...?

Darah yang kotor menyebabkan ketahanan badan kita merosot, toksemia (keracunan darah) menjadi kronik dan kuman menyerang tisu kita yang paling lembut.

Di dalam darah dan tisu kita terkumpul toksin yang secara perlahan-lahan menghakis kecergasan badan kita. Jikalau kita tidak membuang toksin tersebut dalam tempoh tertentu, timbunan toksin akan membesar sehingga badan kita tidak dapat bertahan lagi dan kita akan jatuh sakit.

Sistem pertahanan di dalam badan kita hilang kawalan dan kemungkinan kita akan diserang oleh penyakit koronari, barah, hipertensi, penyakit buah pinggang, angin ahmar, lelah, artritis, rheumatism dan lain-lain penyakit yang berbahaya.

Keracunan darah sudah menjadi masalah besar dalam masyarakat moden dan menjadi penyebab kepada banyak kesakitan, penderitaan dan kerugian sumber manusia.

Pengaliran darah bersih yang tidak terhalang dan tenaga kecergasan adalah faktor penting kesihatan. Jikalau terdapat terlalu banyak kotoran toksin di dalam badan kita ia mengakibatkan terjadinya stasis darah ataupun penakungan darah dan ini menghalang kelancaran perjalanan tenaga dan darah di dalam badan kita, menyebabkan ketidakselesaan dan penyakit yang serius.

Dalam keadaan hari ini dimana terdapatnya penyakit jantung, barah, angin ahmar, penyakit buah pinggang, hipertensi, arthritis, rheumatism dan lain-lain lagi yang sentiasa bertambah, kita seharusnya memberikan perhatian yang lebih kepada Rawatan Kaedah Bekam sebagai langkah pencegahan terhadap penyakit yang berbahaya ini supaya kehidupan menjadi lebih sihat dan baik.

Berbekam ialah suatu kaedah yang dirumuskan untuk menggalakkan pembersihan darah melalui kulit. Melalui kaedah ini kita boleh mengeluarkan kotoran toksin daripada darah.

Bagi kaum lelaki, selain dari berurut, berbekam adalah satu rawatan tambahan yang efektif untuk melancarkan perjalanan darah dan membantu merawat pelbagai jenis masalah dan penyakit.

Tidak ketinggalan juga pada kaum wanita yang ingin berbekam, kami ada menyediakan Pembekam Wanita. Sila hubungi kami di talian 013-3239822 untuk temujanji rawatan.