Tuesday, December 29, 2009

Jin Merogol... Apakah Hukuman Yang Setimpal...?


Dalam seminggu dua ni ada beberapa kes rawatan saya yang berkenaan dengan masalah jin memperkosa manusia.

Saya menerima sms dari seorang gadis berusia awal dua puluhan merasakan dirinya seolah-olah diperkosa sesuatu yang dia tidak nampak.

"Salam Ustaz, saya ada persoalan, kadangkala bila saya hendak tidur, tiba-tiba badan saya tidak boleh digerakkan, seolah-olah saya ditiup angin yang sangat kuat. Saya rasa ada sesuatu menyetubuhi saya, tapi saya tidak mampu untuk berbuat apa-apa, kerana tidak boleh gerakkan badan. Sudah hampir dua tahun saya alami perkara sebegini. Saya cuma mampu baca ayat-ayat suci didalam hati, tetapi benda tu semakin kasar dan menyakiti saya. Adakah itu jin biasa atau saya terkena sihir…?"

Saya pun dah tak ingat apa yang saya jawab, pasal sms yang saya balas tu dah kena delete. Cuma saya nasihatkan gadis tersebut supaya mendapatkan rawatan dengan perawat Islam yang mengamalkan kaedah Rawatan Islam. Saya juga mengajar gadis tersebut agar meletakkan perangkap beruang atau perangkap besi bergerigi secara ghaib pada tempat-tempat tertentu ditubuh badannya sebelum tidur. Moga-moga perangkap itu akan meng "kasi" (atau bahasa lembutnya "memotong anu jin tersebut"). Biar padan muka jin tu.

Sebenarnya saya memang geram dengar cerita-cerita macam ni. Kalau lah yang memperkosa tu manusia sudah tentu kita boleh buat report polis. Kalau sabit kesalahan dan jatuh hukum, sudah tentu kena penjara dan beberapa das sebatan.

Masalahnya sekarang yang buat kerja terkutuk ni adalah makhluk yang tidak boleh dilihat oleh manusia biasa. Dan mangsanya pula tidak memahami apa sebenar yang terjadi keatas dirinya. Apa lagi… bermaharajalela la jin terkutuk ni...

Petang itu gadis tersebut menghantar sms kepada saya lagi, kali ini dia seperti ketakutan dan hilang arah…

"Ustaz, sekarang saya rasa lemah dan berat untuk buat apa-apa. Saya rasa macam ada benda cakap dengan saya…. Macam-macam benda tu cakap, dia kata ‘kenapa saya bagitahu kat orang apa yang terjadi pada saya’… Saya cuma mampu menangis, tak larat nak dengar semua tu. Saya tak tahu nak bagitahu kat siapa, saya takut orang kata saya gila, padahal saya masih waras lagi."

Dalam hati saya berkata, "kurang ajar punya jin". Kebetulan ketika itu saya baru saja selesai merotan jin Sarawak yang degil secara rawatan jarak jauh. Saya sms gadis itu, minta dia telefon saya sekarang.

Selang tiga minit, gadis itu menelefon saya. Dan saya menggunakan kesempatan ini untuk memerangkap jin tersebut, setelah saya pasung dan kunci jin tersebut. Saya beri ia pengajaran untuk kali pertama. Saya hukum dia dengan sejuta kali sebatan. Saya kunci "anu"nya. Dan saya beri peringatan terakhir bahawa saya akan jatuhkan hukuman bunuh keatasnya sekiranya dia mengulangi perbuatan keji itu lagi.

Selesai menjatuhkan hukuman keatas jin tersebut, gadis itu mula terasa seperti pening-pening lalat. Sebenarnya ini adalah kesan-kesan sampingan rawatan. Saya minta ia mandi dengan air yaasiin untuk tiga hari berturut-turut dan saya beri ia amalan harian untuk perlindungan diri. Alhamdulillah, Kesembuhan adalah milik Allah swt, selang beberapa hari selepas rawatan, gadis itu menghantar sms pada saya memberitahu bahawa dia tidak diganggu lagi.