Sunday, December 13, 2009

Urut Tradisional Melayu - Urut Guna jin...?


Ada yang bertanya kepada saya samada kemahiran mengurut yang ada pada saya ini diperolehi melalui keturunan atau melalui belajar. Ini adalah kerana, ada diantara masyarakat kita begitu takut untuk berurut, kononnya dikhuatiri tukang-tukang urut mempunyai saka, dan berkemungkinan mereka mengurut dengan mendapatkan bantuan jin saka.

Untuk makluman semua, saya belajar mengurut dari peringkat asas. Dari saya tidak mengerti apa-apa tentang Urut Tradisional Melayu, sehinggalah ketahap kini dimana saya sendiri ada menganjurkan Kursus Urut Tradisional Melayu bagi mereka-mereka yang berminat. Kesimpulannya, saya tidak mengurut dengan menggunakan jin.

Seperti mana bidang-bidang ilmu yang lain, pelajaran mengurut ini adalah terlalu luas. Didalam yang kita tahu ada banyak lagi yang kita tidak tahu. Oleh itu, saya sentiasa meletakkan diri saya didalam keadaan ingin belajar dan sentiasa ingin menambah ilmu dari sesiapa saja yang sudi mencurahkan ilmu.

Walaupun Urut Tradisional Melayu tidak dapat dipisahkan dengan doa dan jampi serapah, ini tidaklah bermakna semua tukang urut itu mempunyai saka atau menggunakan jin ketika mengurut.

Perlu kita ambil perhatian, kebiasaannya mengurut boleh mengakibatkan kita terdedah kepada "perpindahan tenaga" (transfer energy) secara terus (direct) dari tukang urut kepada orang yang di urut. Ataupun dari orang yang di urut kepada tukang urut itu sendiri. "Perpindahan Tenaga" (transfer energy) itu pula terbahagi kepada dua, iaitu samada tenaga yang positif atau tenaga yang negatif.

Kesimpulannya, samada tukang urut mahupun orang yang ingin berurut, kedua-duanya perlu membaca doa perlindungan sebelum urutan dijalankan.

Didalam Rawatan AuraMetafizik pula, kaedah "touch healing" boleh digunakan untuk memecahkan batu, bisul, mengecutkan bengkak, masalah saraf dan merawat bermacam-macam masalah lagi. Ini adalah salah satu contoh "perpindahan tenaga secara terus" (direct transfer energy). Oleh itu, gabungan diantara Urut Tradisional Melayu dan penggunaan Kuasa Minda untuk rawatan dapat membantu merawat penyakit dengan lebih berkesan.

Bagi kaum lelaki yang ingin berurut , saya menyediakan Perkhidmatan Urut Tradisional Melayu , untuk urut seluruh badan , urut persediaan berkahwin , urut pulih tenaga batin , Urutan Perubatan untuk masalah seperti sakit kepala / migrain , sakit pinggang , sakit lutut , bisa-bisa atau lenguh-lenguh badan , stroke / lumpuh dan lain-lain masalah.

Sila hubungi saya di talian 013-3239822 untuk Temujanji Urut.