Sunday, December 13, 2009

Urut Tradisional Melayu - Urut Seluruh Badan...

Mengurut adalah cara utama yang digunakan untuk memulihkan urat saraf menurut rawatan Melayu tradisional. Urut seluruh badan adalah kaedah yang biasanya dilakukan keatas seseorang yang mengalami kesakitan dan lenguh-lenguh badan akibat melakukan kerja-kerja berat, stress atau akibat kemalangan seperti terjatuh dan sebagainya.

Urut seluruh badan juga dilakukan keatas seseorang yang mengidap sakit lumpuh seluruh badan dan wanita selepas bersalin. Kebiasaannya, masalah ini berpunca dari kerosakan urat saraf yang tidak dapat berfungsi seperti biasa. Akibatnya seseorang itu mungkin tidak dapat melakukan kerja-kerja biasa atau tidak dapat bergerak langsung.

Kerosakan saraf boleh terjadi akibat urat saraf telah putus, atau salur darah disaluti lendir dan lemak yang menyebabkan aliran darah tersekat.

Ada diantara pesakit-pesakit saya yang datang untuk berurut begitu teruja dan gembira apabila merasakan badan mereka ringan dan bertenaga setelah di urut. Ada yang terus melakukan aktiviti-aktiviti lasak sejurus selepas di urut. Kadangkala mereka terlupa bahawa sakit urat mereka sebenarnya baru pulih dan mereka perlu berhati-hati serta masih perlu berehat.

Pada pandangan saya, kita perlu berehat sejurus selepas berurut dan elakkan dari melakukan kerja-kerja berat sehingga benar-benar sembuh, terutamanya bagi mereka yang datang berurut kerana masalah sakit pinggang.

Bagi kaum lelaki yang ingin berurut , saya menyediakan Perkhidmatan Urut Tradisional Melayu , untuk urut satu badan , urut persediaan berkahwin , urut pulih tenaga batin , Urutan Perubatan untuk masalah seperti sakit kepala / migrain , sakit pinggang , sakit lutut , bisa-bisa atau lenguh-lenguh badan , stroke / lumpuh dan lain-lain masalah.

Sila hubungi saya di talian 013-3239822 untuk Temujanji Urut.