Tuesday, December 29, 2009

Jin Merogol... Apakah Hukuman Yang Setimpal...?


Dalam seminggu dua ni ada beberapa kes rawatan saya yang berkenaan dengan masalah jin memperkosa manusia.

Saya menerima sms dari seorang gadis berusia awal dua puluhan merasakan dirinya seolah-olah diperkosa sesuatu yang dia tidak nampak.

"Salam Ustaz, saya ada persoalan, kadangkala bila saya hendak tidur, tiba-tiba badan saya tidak boleh digerakkan, seolah-olah saya ditiup angin yang sangat kuat. Saya rasa ada sesuatu menyetubuhi saya, tapi saya tidak mampu untuk berbuat apa-apa, kerana tidak boleh gerakkan badan. Sudah hampir dua tahun saya alami perkara sebegini. Saya cuma mampu baca ayat-ayat suci didalam hati, tetapi benda tu semakin kasar dan menyakiti saya. Adakah itu jin biasa atau saya terkena sihir…?"

Saya pun dah tak ingat apa yang saya jawab, pasal sms yang saya balas tu dah kena delete. Cuma saya nasihatkan gadis tersebut supaya mendapatkan rawatan dengan perawat Islam yang mengamalkan kaedah Rawatan Islam. Saya juga mengajar gadis tersebut agar meletakkan perangkap beruang atau perangkap besi bergerigi secara ghaib pada tempat-tempat tertentu ditubuh badannya sebelum tidur. Moga-moga perangkap itu akan meng "kasi" (atau bahasa lembutnya "memotong anu jin tersebut"). Biar padan muka jin tu.

Sebenarnya saya memang geram dengar cerita-cerita macam ni. Kalau lah yang memperkosa tu manusia sudah tentu kita boleh buat report polis. Kalau sabit kesalahan dan jatuh hukum, sudah tentu kena penjara dan beberapa das sebatan.

Masalahnya sekarang yang buat kerja terkutuk ni adalah makhluk yang tidak boleh dilihat oleh manusia biasa. Dan mangsanya pula tidak memahami apa sebenar yang terjadi keatas dirinya. Apa lagi… bermaharajalela la jin terkutuk ni...

Petang itu gadis tersebut menghantar sms kepada saya lagi, kali ini dia seperti ketakutan dan hilang arah…

"Ustaz, sekarang saya rasa lemah dan berat untuk buat apa-apa. Saya rasa macam ada benda cakap dengan saya…. Macam-macam benda tu cakap, dia kata ‘kenapa saya bagitahu kat orang apa yang terjadi pada saya’… Saya cuma mampu menangis, tak larat nak dengar semua tu. Saya tak tahu nak bagitahu kat siapa, saya takut orang kata saya gila, padahal saya masih waras lagi."

Dalam hati saya berkata, "kurang ajar punya jin". Kebetulan ketika itu saya baru saja selesai merotan jin Sarawak yang degil secara rawatan jarak jauh. Saya sms gadis itu, minta dia telefon saya sekarang.

Selang tiga minit, gadis itu menelefon saya. Dan saya menggunakan kesempatan ini untuk memerangkap jin tersebut, setelah saya pasung dan kunci jin tersebut. Saya beri ia pengajaran untuk kali pertama. Saya hukum dia dengan sejuta kali sebatan. Saya kunci "anu"nya. Dan saya beri peringatan terakhir bahawa saya akan jatuhkan hukuman bunuh keatasnya sekiranya dia mengulangi perbuatan keji itu lagi.

Selesai menjatuhkan hukuman keatas jin tersebut, gadis itu mula terasa seperti pening-pening lalat. Sebenarnya ini adalah kesan-kesan sampingan rawatan. Saya minta ia mandi dengan air yaasiin untuk tiga hari berturut-turut dan saya beri ia amalan harian untuk perlindungan diri. Alhamdulillah, Kesembuhan adalah milik Allah swt, selang beberapa hari selepas rawatan, gadis itu menghantar sms pada saya memberitahu bahawa dia tidak diganggu lagi.

Friday, December 25, 2009

Renungan Mata Jin Itu Membuat Aku Kaget...


Satu hari saya didatangi oleh pesakit wanita dari kepulauan borneo dengan ditemani oleh beberapa orang rakan-rakannya. Pesakit itu tidak berkata sepatah pun hanya menundukkan kepalanya kebawah.

Menurut rakannya, sejak kebelakangan ini pesakit sering mengurung dirinya di dalam bilik. Pesakit hanya mengadu beliau sakit dibahagian kaki. Tetapi apabila rakan-rakannya cuba membantu, beliau bertindak ganas. Pernah sekali rakannya dicekik pesakit kerana membacakan ayat-ayat ruqyah untuk membantu pesakit.

Semasa saya minta pesakit minum air yang telah diruqyah, beliau menggenggam gelas tersebut dengan kuat, seolah-olah ingin memecahkannya. Mujur saya cepat merampas gelas itu darinya, jika tidak mungkin gelas itu pecah dan mencederakan tangan pesakit. Ketika itu saya tahu bahawa saya bukan lagi berdepan dengan manusia, tetapi saya sedang berhadapan dengan jin yang begitu marah dan angkuh. Kali ini saya berdepan dengan tujuh jin sihir.

Saya cuba menggunakan teknik diplomasi, dengan harapan supaya jin-jin tersebut melepaskan pesakit. Namun setelah beberapa minit saya memujuk, jin-jin tersebut tidak mahu mengalah. Walaupun ia mengaku kesiankan pesakit, tetapi oleh kerana patuh pada tuannya, jin-jin itu tidak mahu menyerah diri. Saya ancam jin-jin itu dengan hukuman sembelih, tiba-tiba pesakit yang dari tadi tunduk, mengangkat wajahnya dan merenung saya. Mata pesakit yang begitu tajam itu boleh membuatkan sesiapa yang berdepan dengan situasi ini menjadi “kaget” (…pinjam bahasa Indonesia).

Saya bangun dan cuba untuk melakukan penyembelihan, pesakit mula bertindak ganas, mujurlah rakan-rakannya membantu saya memegang pesakit. Itu pun saya mengalami kesukaran mendapatkan lehernya untuk disembelih kerana pesakit meronta-ronta dengan begitu kuat. Selesai disembelih, pesakit tumbang seketika, kemudian ia bangun lagi. Ini adalah jin yang seterusnya.

Pesakit ini adalah pesakit wanita, tetapi kekuatannya seolah-olah menyamai kekuatan tiga orang lelaki yang gagah. Kali ini jin itu mula menunjukkan belangnya, dia menjerit dengan berkata, “jangan engkau campuri urusanku, aku nak dia mati, aku akan ganggu dia sampai dia mati”. Suaranya mirip Hulk Hogan ahli gusti lagenda yang terkenal tu. Dalam hati saya tertanya-tanya, “tak sakit ke tekak dia buat suara macam tu..?”.

Selepas diberi amaran, jin ini juga tidak mahu mengalah. Akhirnya, dengan izin Allah saya tikam jin ini sampai mati. Termasuklah jin yang ketiga dan yang keempat, juga saya tikam sampai mati. Ada tiga lagi jin yang masih tinggal dan berdegil tidak mahu keluar.

Kali ini saya ubah taktik, saya beritahu jin tersebut yang saya tak benarkan dia keluar, saya kunci dan saya pasung jin-jin yang ada didalam tubuh pesakit itu. Kemudian saya siksa dia dengan siksaan ala-ala tentera perang dunia kedua. Ketika itulah jin-jin tersebut merayu, dengan suara yang garau dan parau (kalau dalam alam jin itu standard lemah-lembut la tu), “bagi aku keluar.. bagi aku keluar.. bagi aku keluar…”.

Tadi, bila saya suruh keluar tak mahu keluar, sekarang ni saya tak bagi keluar, sibuk-sibuk nak keluar pulak…

Bila saya tanya mengapa dia menganggu pesakit, jin itu memberitahu dia terpaksa mengikut arahan tuannya yang mahukan pesakit mati, kerana iri hati pesakit telah dinaikkan pangkat di tempat kerja.

Akhirnya saya lepaskan jin tersebut, dan mereka bertiga keluar, insyaAllah pergi tak kembali…

Alhamdulillah pesakit sedar kembali, cuma beliau terpinga-pinga kehairanan, kerana sewaktu datang kemari beliau didalam keadaan tidak sedar sama sekali.

Kursus Urut Tradisional Dan Pulih Tenaga Batin - 02/01/2010


Untuk makluman : Kursus Urut Tradisional dan Pulih Tenaga Batin akan diadakan pada 02/01/2010, jam 09.00 pagi. Sila hubungi saya untuk pengesahan kehadiran.

Diantara kandungan kursus ialah :

- Teori tentang Urut Tradisional

- Teknik mudah memahami kaedah Urut Tradisional

- Teknik Urut Perubatan

- Praktikal Urut Tradisional

- Teori tentang Urut Pulih Tenaga Batin

- Praktikal Urut Pulih Tenaga Batin

- Tips, petua dan amalan

Bagi sesiapa yang berminat sila sms atau emailkan nama, no kad pengenalan dan alamat. Harga Yuran ialah sebanyak RM280. Bertempat di Taman Keramat, Kuala Lumpur.

Kursus Urut - Kami Keletihan...

Gambar peserta bengkel / kursus urut yang lalu termasuk saya nampak keletihan…
Maklumlah masing-masing bersemangat nak tahu rahsia urut tenaga batin…
Selamat mempraktikkan ilmu yang dipelajari…

Isu Muka Masuk Majalah Selesai...

Akhirnya saya berjaya menghubungi ketua pengarang majalah tersebut... saya tidak suka memanjang-manjangkan cerita. Setelah beliau memohon maaf, saya anggap isu ini telah selesai...

Untuk makluman pembaca sekelian, majalah yang dimaksudkan itu ialah Majalah Wawancara edisi - Januari 2010, muka surat 13....

siap bagitau muka surat lagi... :-)

Tuesday, December 22, 2009

Muka Terpampang Di Majalah... Glamour Campur Geram...



Dua hari yang lepas saya dihubungi oleh seorang sahabat dari sarawak, memberitahu bahawa muka saya keluar dalam sebuah majalah yang banyak menceritakan kisah-kisah misteri. Saya agak hairan, macamana muka saya boleh keluar majalah, padahal tidak ada wartawan yang menemuramah saya. Petang itu selesai merawat pesakit, saya ke kedai untuk membeli majalah tersebut..

Sampai di kedai, saya terus menyambar majalah tersebut, saya selak satu mukasurat ke satu mukasurat... mak aiii !!! betul la...!!! terpampang muka saya kat majalah tu... siap tulis kat situ lagi "Kisah benar ......wawancara penulis ..... dengan Azrin Abdul Karim". " Dalam hati saya berkata, "Macam pernah kubaca kisah di dalam majalah ini.. tapi dimana ya...?"

Rupa-rupanya kisah yang dipaparkan dimajalah itu diambil bulat-bulat dari salah satu posting di blog saya. Ini sudah kes cetak rompak...

Saya hairan, kenapa tergamak wartawan tu buat kerja macam ni...? Saya tak marah... kira glamour la jugak muka terpampang kat majalah... tapi sekurang-kurangnya bagitau la saya...

Ada diantara pesakit-pesakit saya yang meminta saya mengambil tindakan mahkamah... siap offer peguam lagi... saya pun belum buat keputusan lagi... tunggu dan lihat siapa nak mengaku...

InsyaAllah saya akan menghubungi ketua pengarang majalah tersebut untuk mendapatkan penerangan.. Kalau ada saguhati tak pe la jugak... boleh buat modal beli Akrionics dengan Ustaz Majid.

...dunia...dunia... macam-macam hal...

Monday, December 21, 2009

Catatan kehadiran saya di Majlis Ijtima' Perawat Akrine...

Hari Sabtu yang lepas saya menghadiri Majlis Ijtima’ Perawat Akrine (MIPA) 2009, di Kuang, Selangor. Pertemuan dengan perawat-perawat AKRINE dan juga perawat-perawat dari Pusat Rawatan Islam lain yang pernah menghadiri kursus anjuran AKRINE begitu bermakna buat saya.


Hampir-hampir saya tidak dapat menghadiri majlis ini kerana jadual rawatan dan kursus yang agak ketat. Pendaftaran juga terpaksa dibuat disaat-saat akhir. Walaupun majlis ini adalah majlis yang pertama diadakan untuk perawat dan pelatih AKRINE, namun pada saya ianya amat berjaya.


Pada pandangan saya, majlis sebegini penting untuk perawat mengeratkan silaturrahim, berkongsi pengalaman, pendapat, nasihat dan dapat meng-islah diri sendiri sejauh mana perawat-perawat masih dilandasan yang sepatutnya atau kita sudah tersasar dari hala tuju yang sebenar sebagai seorang Perawat Islam.


Kata-kata ucapan dan nasihat dari Ustaz Majid, Ustaz Zed, Ustaz Marzuki, Ustaz Wan Asrul (dari TIAF), Cikgu Sarji dari AKRINE Bera dapat memberi semangat kepada perawat-perawat yang hadir untuk meneruskan perjuangan yang penuh dengan onak dan duri ini.


Topik-topik tentang Kuasa Minda dan kaedah rawatan gelombang juga rancak diperkatakan ketika majlis. Ini menunjukkan bahawa perawat-perawat islam memang bersikap terbuka dan boleh menerima apa jua kaedah rawatan alternatif selagi ianya tidak bertentangan dengan syara’.


Masa begitu cepat berlalu, saya terpaksa pulang agak awal dan tidak dapat menunggu lebih lama untuk beramah mesra dengan sahabat-sahabat seperjuangan kerana Kursus Rawatan Islam anjuran saya akan bermula pada jam 2.30 petang.

Thursday, December 17, 2009

Mencari Hantu Di Kubur Cina...


Hari itu saya menziarahi Dr Jamaludin di Klinik AuraMetafizik untuk bertukar-tukar pendapat, banyak yang kami bincangkan terutamanya berkenaan dengan kaedah mind travel dan scanning didalam rawatan.

Tiba-tiba saya mendapat panggilan dari seseorang yang mengadu rakannya diganggu makhluk halus. Setelah temujanji ditetapkan, saya bergegas pulang untuk merawat pesakit.

Pada mulanya pesakit tidak mahu bertemu dengan saya, beliau hanya menunggu dan menangis di kereta. Sehinggalah saya terpaksa mengugut jin tersebut untuk melepaskan pesakit, barulah pesakit turun dari kereta dan bersedia untuk dirawat.

Apabila masuk saja ke bilik rawatan, pesakit yang masih sedarkan diri menangis dan memberitahu beliau tidak tahu kenapa beliau menangis, cuma beliau merasa tidak tenteram dan tidak tentu arah.

Menurut rakan beliau, baru-baru ini pesakit dan kawan-kawan pergi ke kawasan perkuburan cina di waktu malam bertujuan untuk melihat hantu. Ini mungkin akibat pengaruh kisah “seekers” di television la ni...

Hantu Kubur Cina yang menganggu pesakit ini berkepala botak dan agak liat untuk meninggalkan pesakit. Dah la tak mati kena sembelih... cuma luka parah je.. setelah saya dera jin itu dengan jurus “karan otak”.. { nama ni saya reka sendiri ;-p }, akhirnya dia mengaku yang dia tak reti nak balik. Dalam hati saya berkata "iyo ko..?"... macam standard answer je.. Dengan izin Allah saya offer jin tu untuk hantar dia sampai kubur cina.. barulah dia setuju...

Tiba-tiba jin tersebut membuat isyarat sembah dengan kedua-dua tapak tangan di cantumkan di dada… saya lihat macam cerita hantu keranda dalam astro box office la pulak.. Rupa-rupanya jin tu nak keluar..

Nasihat saya pada adik-adik sekelian, jangan main-main dengan kawasan perkuburan, dan jangan mencari-cari hantu. Tak ada faedahnya. Dikhuatiri akan menimbukan masalah pada diri sendiri.

Ada golongan jin yang memang senang kalau nak panggil, kalau panggil main-main pun dia datang, kalau panggil sebab berlakun filem pun dia datang.. apatah lagi kalau panggil betul-betul. Kalau dia datang dan pergi tak mengapa… tapi kalau dia datang dan “menanti” susah dibuatnya..

Kecuali lah kalau anda seorang pengamal perubatan, ianya memang bidang anda untuk mendalami ilmu secara praktikal. Setakat orang awam nak cuba-cuba cari hantu tak payah la... banyak kerja lain lagi...

Kursus Urut Tradisional Dan Pulih Tenaga Batin - 20/12/2009

Untuk makluman : Kursus Urut Tradisional dan Pulih Tenaga Batin akan diadakan pada 20/12/2009, jam 10.00 pagi. Sila hubungi saya untuk pengesahan kehadiran.

Diantara kandungan kursus ialah :

- Teori tentang Urut Tradisional
- Teknik mudah memahami kaedah Urut Tradisional
- Teknik Urut Perubatan
- Praktikal Urut Tradisional
- Teori tentang Urut Pulih Tenaga Batin
- Praktikal Urut Pulih Tenaga Batin
- Tips, petua dan amalan

Bagi sesiapa yang berminat sila sms atau emailkan nama, no kad pengenalan dan alamat. Harga Yuran ialah sebanyak RM280. Bertempat di Taman Keramat, Kuala Lumpur.



Sunday, December 13, 2009

Urut Tradisional Melayu - Urut Guna jin...?


Ada yang bertanya kepada saya samada kemahiran mengurut yang ada pada saya ini diperolehi melalui keturunan atau melalui belajar. Ini adalah kerana, ada diantara masyarakat kita begitu takut untuk berurut, kononnya dikhuatiri tukang-tukang urut mempunyai saka, dan berkemungkinan mereka mengurut dengan mendapatkan bantuan jin saka.

Untuk makluman semua, saya belajar mengurut dari peringkat asas. Dari saya tidak mengerti apa-apa tentang Urut Tradisional Melayu, sehinggalah ketahap kini dimana saya sendiri ada menganjurkan Kursus Urut Tradisional Melayu bagi mereka-mereka yang berminat. Kesimpulannya, saya tidak mengurut dengan menggunakan jin.

Seperti mana bidang-bidang ilmu yang lain, pelajaran mengurut ini adalah terlalu luas. Didalam yang kita tahu ada banyak lagi yang kita tidak tahu. Oleh itu, saya sentiasa meletakkan diri saya didalam keadaan ingin belajar dan sentiasa ingin menambah ilmu dari sesiapa saja yang sudi mencurahkan ilmu.

Walaupun Urut Tradisional Melayu tidak dapat dipisahkan dengan doa dan jampi serapah, ini tidaklah bermakna semua tukang urut itu mempunyai saka atau menggunakan jin ketika mengurut.

Perlu kita ambil perhatian, kebiasaannya mengurut boleh mengakibatkan kita terdedah kepada "perpindahan tenaga" (transfer energy) secara terus (direct) dari tukang urut kepada orang yang di urut. Ataupun dari orang yang di urut kepada tukang urut itu sendiri. "Perpindahan Tenaga" (transfer energy) itu pula terbahagi kepada dua, iaitu samada tenaga yang positif atau tenaga yang negatif.

Kesimpulannya, samada tukang urut mahupun orang yang ingin berurut, kedua-duanya perlu membaca doa perlindungan sebelum urutan dijalankan.

Didalam Rawatan AuraMetafizik pula, kaedah "touch healing" boleh digunakan untuk memecahkan batu, bisul, mengecutkan bengkak, masalah saraf dan merawat bermacam-macam masalah lagi. Ini adalah salah satu contoh "perpindahan tenaga secara terus" (direct transfer energy). Oleh itu, gabungan diantara Urut Tradisional Melayu dan penggunaan Kuasa Minda untuk rawatan dapat membantu merawat penyakit dengan lebih berkesan.

Bagi kaum lelaki yang ingin berurut , saya menyediakan Perkhidmatan Urut Tradisional Melayu , untuk urut seluruh badan , urut persediaan berkahwin , urut pulih tenaga batin , Urutan Perubatan untuk masalah seperti sakit kepala / migrain , sakit pinggang , sakit lutut , bisa-bisa atau lenguh-lenguh badan , stroke / lumpuh dan lain-lain masalah.

Sila hubungi saya di talian 013-3239822 untuk Temujanji Urut.

Urut Tradisional Melayu - Urut Seluruh Badan...

Mengurut adalah cara utama yang digunakan untuk memulihkan urat saraf menurut rawatan Melayu tradisional. Urut seluruh badan adalah kaedah yang biasanya dilakukan keatas seseorang yang mengalami kesakitan dan lenguh-lenguh badan akibat melakukan kerja-kerja berat, stress atau akibat kemalangan seperti terjatuh dan sebagainya.

Urut seluruh badan juga dilakukan keatas seseorang yang mengidap sakit lumpuh seluruh badan dan wanita selepas bersalin. Kebiasaannya, masalah ini berpunca dari kerosakan urat saraf yang tidak dapat berfungsi seperti biasa. Akibatnya seseorang itu mungkin tidak dapat melakukan kerja-kerja biasa atau tidak dapat bergerak langsung.

Kerosakan saraf boleh terjadi akibat urat saraf telah putus, atau salur darah disaluti lendir dan lemak yang menyebabkan aliran darah tersekat.

Ada diantara pesakit-pesakit saya yang datang untuk berurut begitu teruja dan gembira apabila merasakan badan mereka ringan dan bertenaga setelah di urut. Ada yang terus melakukan aktiviti-aktiviti lasak sejurus selepas di urut. Kadangkala mereka terlupa bahawa sakit urat mereka sebenarnya baru pulih dan mereka perlu berhati-hati serta masih perlu berehat.

Pada pandangan saya, kita perlu berehat sejurus selepas berurut dan elakkan dari melakukan kerja-kerja berat sehingga benar-benar sembuh, terutamanya bagi mereka yang datang berurut kerana masalah sakit pinggang.

Bagi kaum lelaki yang ingin berurut , saya menyediakan Perkhidmatan Urut Tradisional Melayu , untuk urut satu badan , urut persediaan berkahwin , urut pulih tenaga batin , Urutan Perubatan untuk masalah seperti sakit kepala / migrain , sakit pinggang , sakit lutut , bisa-bisa atau lenguh-lenguh badan , stroke / lumpuh dan lain-lain masalah.

Sila hubungi saya di talian 013-3239822 untuk Temujanji Urut.

Monday, December 7, 2009

Pontianak Terbang, Mengilai Dan Menyeramkan...


video

Paparan video diatas adalah diantara aksi-aksi dramatik yang sempat dirakam ketika rawatan. Sebenarnya pesakit ini datang dengan membawa suaminya yang disyaki terkena sihir. Sewaktu saya merawat suami beliau, ketika jin sihir dan jin saka keluar, tiba-tiba pesakit ini berkelakuan seperti terkena renjatan elektrik.

Setelah itu barulah pesakit ini menceritakan bahawa beliau sebenarnya mengalami masalah gangguan jin yang sudah agak lama. Dia sudah berikhtiar untuk berubat di banyak tempat, tetapi gangguan yang beliau hadapi masih tidak selesai. Video yang dipaparkan diatas telah saya edit dan hanya beberapa babak sahaja yang disiarkan.

Pada pandangan saya pesakit ini mengalami gangguan yang bercampur-campur diantara jin saka, jin sihir dan jin pendamping.

Babak yang pertama adalah jin sihir dari Medan, Indonesia. Jin tersebut memberitahu bahawa ahli sihir yang mengutusnya telah membuatkan beliau mati didalam tubuh pesakit, Saya tidak faham apakah maksud jin tersebut apabila ia mengatakan bahawa ia “mati” didalam tubuh pesakit.

Mungkin jin tersebut dikunci atau dilumpuhkan atau telah ditanam atau dikuburkan didalam badan pesakit, ini menyebabkan ada diantara perawat yang tidak dapat mengeluarkan jin tersebut. Dengan izin Allah swt, saya “menghidupkan” kembali jin tersebut, dan akhirnya ia keluar.


Babak yang kedua pada saya agak menyeramkan, hilaian tawa jin pontianak boleh menaikkan bulu hidung sesiapa yang berada disitu. Pada mulanya ia mengaku sebagai jin sihir yang dihantar oleh bapa tiri pesakit.

Jin tersebut bersetuju untuk keluar, tetapi ia mengancam untuk mengganggu anak perempuan pesakit. Hampir-hampir saya bercadang untuk membunuh jin tersebut dengan izin Allah, tetapi baru saja saya mengugut hendak membunuhnya, tiba-tiba jin pontianak itu terbang dan keluar. Aksi pesakit yang seolah-olah terbang sambil mengilai ketawa membuatkan saya tergamam sebentar.

Oleh kerana saya khuatir jin tersebut akan datang mengganggu pesakit lagi, maka saya menarik jin tersebut kembali untuk mendapatkan pengakuannya. Pontianak itu berjanji untuk kembali ke alamnya dan tidak mengganggu manusia lagi.

Pesakit ini, telah saya bekalkan dengan air rawatan untuk minum, mandi dan beberapa amalan khusus untuk merawat tenaga dalaman beliau.

Friday, December 4, 2009

Ramuan Untuk Memulihkan Tenaga Batin...

Oleh kerana salah satu dari perkhidmatan yang saya sediakan ialah urut pulih tenaga batin untuk lelaki, maka insyaAllah saya kongsikan beberapa ramuan untuk dijadikan makanan bagi menguatkan tenaga syahwat untuk lelaki.

Saya pun tak tahu macamana saya boleh terjebak dengan perkhidmatan urut tenaga batin ni.. padahal dulu saya tak berminat langsung nak ambil tahu hal-hal berkenaan dengan rawatan tenaga syahwat…

Selain dari mendapatkan khidmat urut untuk memulihkan tenaga batin dari tukang-tukang urut yang dipercayai, amalan senaman, pemakanan dan pengambilan ramuan-ramuan tradisional perlu diambil kira untuk meningkatkan prestasi tenaga batin. Ada juga amalan-amalan berupa doa dan zikir yang khusus untuk tenaga lelaki.

Walaubagaimanapun perlu diingatkan amalan-amalan doa atau zikir tersebut perlu diteliti dan diamalkan dengan kaedah dan i’qtikad yang betul supaya tidak memesongkan akidah pengamalnya atau mengundang kehadiran makhluk-makhluk yang tidak diingini.

Ramuan pertama
Tujuh biji buah badam dihancurkan dan dicampur dengan segelas susu lembu, diminum setiap pagi. Jika tiada buah badam susu lembu itu boleh dicampur dengan kismis.

Ramuan kedua
- madu lebah asli 1 cawan
- minyak sapi 1 cawan
- serbuk lada hitam ½ sudu
- bawang merah (ambil airnya) 5 ulas
- kuning telur ayam kampong 1 biji

Gaul semua bahan-bahan tersebut dan dimakan setiap pagi atau selang sehari.

Semua amalan-amalan ini hanyalah untuk mereka yang sudah berumah tangga atau yang nak bernikah lagi seminggu. Amalan-amalan ini hanyalah digunakan untuk tujuan kebaikan dan perkara-perkara yang dibenarkan oleh syara’. Tidak boleh digunakan untuk tujuan maksiat.

Ada banyak lagi petua, amalan dan ramuan-ramuan untuk kekuatan tenaga lelaki, insyaAllah ada masa kita sambung lagi.

Petua Menguatkan Tenaga Batin...




Ramai di kalangan kaum lelaki pada masa kini mengeluh kerana mengalami masalah lemah tenaga syahwat dan secara tidak langsung menyebabkan keupayaan “tenaga lelakinya” terjejas.

Ramai yang berikhtiar seperti mendapatkan rawatan dengan kaedah urut dan sebagainya untuk tujuan mengatasi hal tersebut. Namun demikian banyak juga yang mengalami kegagalan.

Pada umumnya, kegagalan itu berpunca dari tidak mengenal terlebih dahulu apakah sebab-sebab sebenar berlakunya lemah syahwat yang menimpa dirinya itu. Diantara perkara-perkara yang perlu diambil berat untuk memiliki tenaga kelelakian yang mantap adalah seperti berikut :

- Elakkan membuang air kecil dengan berdiri. Sebaik-baiknya bertinggung atau mencangkung. Selepas habis buang air kecil cuba tekan dengan jari pada bahagian ari-ari atau pundi-pundi kencing sambil berdehem-dehem.

- Amalkan memakan ramuan-ramuan tradisional atau makanan-makanan yang dapat membantu menguatkan tenaga syahwat seperti sayur rebung, ubi merah, lobak merah, buah badam dan lain-lain.

- Elakkan minum air ais atau air batu. Banyakkan minum air suam atau air masak setiap hari.

- Kurangkan jenis-jenis makanan yang mengandungi MSG (Monosodium Glutamate), bahan perasa, bahan pengawet, gula, ragi, pewarna dan cuka.

- Pilih buah-buahan atau sayur-sayuran yang membesar secara semulajadi, bukan yang telah disembur atau dibaja dengan bahan kimia, atau yang diperam dengan menggunakan carbide.

- Biasakan makan kuning telur ayam kampung dicampur dengan madu lebah asli atau dicampur serbuk halia atau air halia bercampur madu berserta dua atau tiga biji telur puyuh.

- Jenis makanan ringan yang baik sekali adalah buah kurma, kismis, kacang arab atau kacang kuda.

- Amalkan minum air tawar suam, air halia, air susu dicampurkan dengan kismis, atau minum air madu yang dicampur dengan kacang kuda dan ketumbar yang telah ditumbuk halus.

- Amalkan minum satu atau dua gelas air masak panas atau air suam selepas bangun tidur.

- Sentiasa bersenam atau beriadah.