Wednesday, June 30, 2010

Catatan Dan Gambar Kursus Di Limbang, Sarawak - 26 & 27hb Jun 2010

Alhamdulillah, Segala puji bagi Allah swt, dengan izin dan limpah rahmatnya, Kursus Rawatan Islam, di Limbang, Sarawak telah berjaya diadakan pada 26 dan 27hb Jun yang lalu.


Terima Kasih yang berpanjangan saya ucapkan kepada En Idris dari Miri, selaku sahabat yang banyak membantu, Ikhwan-ikhwan “Darul Tahai” Ustaz Ahmad, En Zul, En Rasyid yang merupakan pencetus idea dan penggerak kepada kehadiran saya di Limbang, tidak saya lupakan Puan Rapiah, yang telah banyak memberi sumbangan. Juga kepada semua peserta-peserta yang hadir. Kursus sebegini tidak mungkin dapat diadakan tanpa sokongan, kerjasama dan bantuan dari anda semua.


Saya berharap, semoga ilmu yang dikongsi sewaktu kursus tersebut, dipelihara dengan sebaik mungkin dan diamalkan. InsyaAllah, semoga kursus ini akan melahirkan lebih ramai perawat-perawat Islam yang dapat membantu dan memberi manfaat kepada diri, keluarga dan masyarakat yang memerlukan , khususnya di daerah Limbang.


Ya Allah, tunjukkanlah kami perkara yang Haq itu sebagai yang Haq, dan jadikanlah kami mengikuti perkara yang Haq itu. Dan tunjukkanlah kami perkara yang bathil itu sebagai yang bathil, dan jadikanlah kami meninggalkan perkara yang bathil itu.

Kami memohon petunjuk dan hidayah pada setiap pandangan, penglihatan, pendengaran dan tutur kata, pada setiap lintasan-lintasan hati, pada setiap detik dan waktu, pada setiap gerak dan diam, pada setiap turun naik nafas, pada setiap zarah kehidupan yang kami lalui. Semoga dengan itu kami mendapat kejayaan keatas agama, diri, dunia dan akhirat. Amin


Di sini saya paparkan gambar-gambar sewaktu kursus tempohari untuk tatapan kita bersama.

Pendaftaran

Pastinya ada sesuatu yang melucukan hingga tersenyum ustaz-ustaz kita...
Sessi teori... sangat penting...
Inilah orang kuat Darul Tahai, dari kanan, Ustaz Ahmad, En Zul dan En Rasyid.

Apa yang saya nak namakan teknik ni...? Ermm ... kita namakan Teknik "cabut kepala" boleh tak...? :-)


Sessi Praktikal


InsyaAllah, guna jari pun boleh cederakan jin yang mengganggu

Selamat tinggal sahabat sekelian... semoga bertemu lagi di lain waktu...

"Tentera Berkuda" kawasan Limbang siap sedia untuk berkhidmat... :-)