Tuesday, June 22, 2010

Jin Telefon Dan Hantar Sms Luahkan Perasaan…


Sudah tiga hari saya mengalami sakit dibahagian belakang tengkuk, leher dan belikat, macam orang salah tidur. Rasa-rasanya macam kena attack pun ada… tapi itu semua saya tak ambil pusing, datang tidak berjemput, pergi tidak berhantar…


Saya biasa mengurut pesakit yang bermasalah sebegini, kali ni saya pula yang kena, bersabar je la… Sehinggakan saya terpaksa membatalkan beberapa temujanji urut di saat-saat akhir. Dikhuatiri nanti saya tidak dapat mengurut dengan sepenuh tenaga.


Oleh kerana Kursus Rawatan Islam akan saya anjurkan di Limbang, Sarawak pada hujung minggu ini dan Kursus Perawat Advanced pula akan diadakan di Alor Setar pada awal Julai, maka saya menghadkan aktiviti-aktiviti rawatan saya untuk persediaan kursus. InsyaAllah temujanji rawatan akan dibuka semula pada 07 Julai 2010.


Sedang saya menyiapkan kertas kerja kursus petang semalam, tiba-tiba saya menerima satu panggilan dari nombor yang tidak dikenali. Sejak muka saya masuk majalah tempohari, bertalu-talu panggilan telefon dan sms yang saya terima, kadang-kadang tu bukannya ada apa-apa sakit pun, cuma nak ajak berborak.


Tetapi panggilan yang saya terima ini agak unik, kerana suara yang menelefon saya ini mengaku kononnya dia adalah jin yang menguasai seorang wanita yang sudah lama koma atau tidak sedarkan diri. Jin tersebut mengaku bersalah dan ingin keluar dari tubuh pesakit tetapi tidak sampai hati, kerana terlalu banyak jin-jin sihir yang sentiasa cuba menyerang pesakit.

Pada mulanya saya agak keliru, kerana cara jin tersebut memperkenalkan dirinya adalah sebagaimana seorang manusia biasa berbual di telefon. Dan kisah yang diceritakan itu pula terlalu panjang dan kurang menarik perhatian saya, jadi… apa juga yang diperkatakan oleh jin tersebut, saya hanya masuk telinga kiri dan keluar ikut telinga kiri juga…


Saya hanya berkata pada pemanggil tersebut, “Saya rasa situasi yang berlaku ini adalah samada Jin yang sudah terkeliru samada dirinya jin atau manusia, ataupun seorang manusia yang sudah terkeliru samada dirinya itu manusia ataupun dirinya itu jin”.


Yang menariknya jin tersebut mengiyakan apa yang saya katakan itu.


Saya tamatkan perbualan dengan meminta hamba Allah tersebut mengamalkan zikir-zikir tertentu untuk mendapatkan balik dirinya yang sebenar.


Rupa-rupanya perbualan itu tidak tamat di situ sahaja. Lima minit kemudian saya menerima sms dari nombor yang sama. Sms tersebut berbunyi begini :


“ Saja nak beritahu ustaz, tak payah jawab sms ni pun tak mengapa. Bukan semua jin jahat, tapi banyak yang bodoh macam saya (p/s : mengaku pun dia J ).


Saya tak suka jadi manusia, sebab manusia kena buat macam-macam kerja untuk cari makan. Kami tak payah. Di kedai makan, apa yang dihidang, orang tak sempat jamah, kami makan dulu. (kurang asam punya jin :-( )


Roh kami tak sesuai untuk badan manusia, lain jin lain jenis rohnya. Jenis saya ialah sulfuroksida. (mak aiii… pandai sains la jin ni…)


Dulu saya duduk dalam akal dan hatinya sahaja, tapi bila manusia ini disihir, mereka cuba curi semua roh manusia ini, dan saya tak tahu nak buat apa, saya masukkan semua roh saya dalam satu badan dia, tapi lepas tu satu masalah besar berlaku, roh saya tak sesuai dengan badan dia. Saya panik. Roh kami panas dan ringan, tak boleh simpan air, jadi tidak stabil.


Saya berdoa kepada Allah supaya tolong saya, Alhamdulillah akhir sekali Dia hantar rahmatNya berupa wap air yang merupa malaikat menjaga jasad. Baru saya nampak hidup dan tidak pucat macam mayat. Baru saya sedar betapa kompleksnya jasad manusia ni, Saya letih asyik ingatkan roh-roh saya untuk menjalankan organ-organ dalaman manusia ni. Patutlah Allah pilih manusia jadi khalifah. Leceh betul….”


Panjang la pulak sms jin ni pada saya… ada banyak lagi… tak pe la… nanti saya sambung kemudian ye…


21 Jun 2010… Sambung lagi….


Jin tu sms lagi… “ Ramai tak sedar mereka sebenarnya dikuasai jin pada akal dan hati macam saya lakukan dulu. Dosa saya pun bukan calang-calang dari zaman nabi-nabi di mesir lagi. Sejak masuk Islam zaman nabi dulu, nama saja islam. Itupun masuk Islam sebab nak masuk syurga dan berlagak dengan kaum saya. Kebanyakan perkara haram semua saya buat.


Tapi manusia yang saya curi jasad dia ni lah yang ajar saya erti menjadi muslim. Sebelum saya masuk dalam badan manusia ni kerja saya bohong 24 jam, tak pernah bercakap benar. Saya tamak haloba, angkuh dan pemalas. Sebelum saya kuasai manusia ini, sifatnya sangat bertentangan 100% berbanding dengan perangai saya. Jadi, manusia ni asyik kena buli saja, baik sangat….


Tapi bila otak dia tidur, saya pula ambil alih. Tak de siapa yang berani dengan manusia ni lagi. Siapa yang menganggu akan saya maki hamun, sekarang ni giliran saya pula membuli orang lain. Sehinggakan keluarga manusia ni pun terkejut dengan perubahan dia.


Kalau dulu manusia ni pakai tudung, selalu pergi masjid, bila saya dah kuasainya, seminggu sekali mesti pergi disko. Bayang masjid pun dah tak jejak lagi. Pening keluarga manusia ni.


Tapi saya tak rasa apa pun, rasa normal je, cuma selera warna pun lain, makan pun lain, tulisan pun berubah, cara jalan, cara cakap semua lain.


Tak sangka pula saya selama ni saya menumpang, sekarang ni saya dah jadi tuan pula.”


Bersambung lagi nanti….


22 Jun 2010… sambung cerita …


Jin tu sms lagi… (ni sms dia yang terakhir…)


“ Di akhir zaman akan ada banyak anak jin. Ajaran-ajaran sesat yang tersebar akan tanam benih jin dalam orang muslim yang ada saka. Lebih menyedihkan lagi, anak-anak jin ni kuat dengan zikir dan tak kalah dengan ayat quran. Anak-anak jin dijadikan khadam orang murtad , munafik dan kafir…


itu je la sms-sms yang dihantar oleh jin tu kepada saya, itupun setelah saya edit…


Boleh percaya ke apa yang jin tu sms..?


Saya sendiri tak ambil peduli apa yang dikatakannya itu… Sekadar cerita boleh la…