Tuesday, May 3, 2011

Merawat Gangguan Jin & Sihir Dengan Ilmu Tenaga Dalam...



Bismillahirrahmanirahim... Syukur kehadrat Allah swt dengan limpah kurnianya saya masih mampu untuk berkongsi idea dan luahan rasa di blog ini. Kali ini saya cuba mengupas persoalan tentang ilmu tenaga dalam dan ilmu kebatinan didalam masyarakat melayu.

Secara asasnya apa pun ilmu yang ada di dunia ini akan terbahagi kepada dua iaitu jalan yang kanan atau jalan yang kiri, maksud saya ilmu tersebut akan terbahagi samada ilmu baik atau ilmu jahat.... Walaubagaimanapun, bukanlah ini bermakna saya setuju dengan kaedah-kaedah "matlamat menghalalkan cara". Kerana Allah swt tidak menjadikan penawar dan penyembuh itu dari benda-benda yang haram.

Ilmu tenaga dalam ini telah ada sejak dulu lagi, tidak kira samada seseorang itu beragama islam atau tidak. Semua manusia berkemampuan memiliki ilmu tenaga dalam. Ianya adalah satu tenaga luarbiasa yang terpendam didalam diri manusia dan kebiasaannya akan terzahir apabila keadaan memaksa.

Saya beri satu contoh, adakah tuan-tuan berpengalaman di kejar anjing? Oleh kerana ketakutan yang amat sangat akibat dikejar anjing, longkang yang besar, yang pada kebiasaannya tidak dapat dilepasi dengan lompatan pun kita boleh lompat dan melepasinya... kalau selalunya kita baru berlari-lari anak tak sampai 100 meter pun dah tak tahan tercungap-cungap... tetapi disebabkan ketakutan kerana dikejar anjing, kita berlari dengan sangat laju berkemungkinan boleh memecahkan rekod 100 meter sukan kebangsaan... :-)

Dari mana datangnya tenaga yang luarbiasa tadi? Itulah tenaga luarbiasa yang selama ini terpendam didalam diri manusia dan akan terzahir apabila keadaan memaksa. Dan penuntut-penuntut ilmu tenaga dalam mempelajari dan berlatih ilmu tenaga dalam ini agar tenaga yang luarbiasa itu dapat dizahirkan dan digunakan pada bila-bila masa walaupun didalam keadaan yang tidak terdesak.

Kerana itulah adakalanya kita dapat melihat pertunjukkan-pertunjukkan hebat mereka seperti berjalan di atas bara api, berbaring diatas paku, makan mentol kaca dan pelbagai lagi perkara-perkara yang mencarik adat.

Ada juga diantara mereka ini dapat membengkokkan sudu besi hanya dengan renungan mata... hebat bukan..? Tetapi... sekiranya hati mereka turut sama bengkok disebabkan ria', takabbur dan 'ujub adakah mereka berupaya meluruskan hati mereka kembali...? renung-renungkanlah...

Adakah ilmu tenaga dalam ini melanggar hukum syara'...? ilmu itu tidak salah, yang membezakan samada ianya salah atau tidak adalah ritual dan tujuan menggunakan tenaga dalam tersebut.

Bagaimana hendak kita pastikan ianya salah di sisi hukum syara' atau tidak...? Untuk mengetahuinya maka kita perlu mempunyai ilmu untuk membezakan samada ianya adalah ilmu yang haq ataupun yang bathil, yang diredha Allah swt ataupun tidak, yang mengundang kehadiran jin pendamping atau tidak...

Dengan ilmu dan dengan mempelajari ilmu tersebut baru boleh kita jatuhkan hukum. Tidak boleh kita pukul rata, sebagaimana mereka-mereka yang jumud dan berfikiran sempit memberikan pendapat, dengan mengatakan semua ilmu tenaga dalam adalah salah dan sesat.

Manusia itu selalunya memusuhi apa yang dia tidak tahu...

Saya tidak menafikan, memang banyak ilmu-ilmu sebegini yang mengundang kehadiran jin pendamping dan akhirnya memudharatkan si pengamalnya, bukan itu saja, malahan saya pernah bertemu dengan pesakit yang mengikuti "kursus minda jutawan", kononnya mempelajari teknik bagaimana ingin menjadi jutawan. Apa yang diajar didalam kursus tersebut termasuklah teknik-teknik tenaga dalam reiki yang mengundang jin pendamping. Bila saya rawat pesakit ini maka terbongkarlah rahsia jin-jin kuasa minda jutawan mereka.

Pengamal-pengamal reiki jangan marah saya ya.. saya tak kata semua pengamal reiki, tapi kebanyakan mereka yang mengamalkan reiki bila kita rawat mereka, kita dapati adanya jin-jin pendamping asbab dari ritual-ritual reiki yang mereka amalkan. Wallahu'aq'lam.

Kesimpulannya para pembaca sekelian, mempelajari ilmu tenaga dalam ini juga adalah salah satu dari ikhtiar kita untuk sukses didalam kerjaya dan kehidupan seharian kita, ianya juga sebagai benteng untuk menghindari gangguan jin dan serangan-serangan sihir. Mempelajari tenaga dalam juga membolehkan kita membantu merawat diri dan orang lain apabila mengalami masalah-masalah yang berkaitan dengan mental, emosional, spiritual dan tidak mustahil juga sebagai kaedah rawatan untuk membantu merawat penyakit-penyakit fizikal.

Untuk makluman para pembaca, didalam Kursus Perawat Advanced yang saya anjurkan, teknik-teknik memantapkan tenaga dalam dan penggunaannya untuk rawatan ada saya kongsikan didalam kursus tersebut. Bagi mereka yang berminat sila hubungi saya untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment

Madad... Madad.. Ya Rasulullah...