Wednesday, September 11, 2019

Khidmat Bekam dan Urut Tradisional : Hubungi 011-51129337 untuk temujanji

Anda tidak pernah berbekam?
Atau sudah lama tidak berbekam?
Anda tidak pernah berurut?
Atau sudah lama tidak berurut?

Sedangkan kenderaan pun perlu di servis mengikut mileage, apatah lagi tubuh badan manusia yang digunakan siang dan malam.

Usia makin bertambah, tubuh badan semakin lesu, semakin lemah, tidak sekuat dulu, mudah mengantuk walaupun merasakan sudah cukup tidur, tidur yang tidak lena atau tidak puas, sudah kurang atau hilang fokus...

Berbeza kelancaran kereta baru berbanding kereta yang bertahun-tahun tidak pernah diservis.

Tunggu apa lagi...

Hubungi segera 011-51129337 untuk temujanji berbekam dan Urut Tradisional.

Hanya yang merasainya akan memahami.

Tuesday, August 20, 2019

Ramai yang suka berbekam,... Hubungi 011-51129337 untuk temujanji Berbekam.


Bekam adalah satu cara pengubatan yang digemari dan digalakkan oleh Baginda Rasulullah SAW untuk umat Islam.

Tujuan bekam adalah untuk mengeluarkan darah yang mengandungi toksid (racun) yang berbahaya dari badan melalui permukaan kulit. Inilah satu cara 'detoksifikasi' yang sesuai dan selamat bagi umat Islam.

Baginda Rasulullah saw bersabda;
"Sebaik-baik pengubatan bagi kalian ialah hijamah (berbekam)"
( Riwayat Ahmad dan Tabrani dari Samurah r.a.)

Di dalam Shahih Bukhari, dari Sa'id bin Jubair r.a, dari Ibnu 'Abbas r.a, dari Nabi saw, baginda bersabda; "Kesembuhan ada tiga perkara; minum madu, berbekam dan bakaran api (Al- Khayy). Tetapi aku melarang umatku melakukan pembakaran dengan api".


Diantara kebaikan Berbekam adalah :

- Membantu menghilangkan pening dan migrain.
- Membantu membuang angin dalam badan, melegakan pernafasan dan sistem perkumuhan.
- Membantu memecahkan lemak, peluh dan melegakan demam, membantu memulihkan ketegangan urat leher, belikat, pinggang dan urat sendi di kaki.
- Membantu mencegah kebas kaki dan membantu meredakan serangan angin ahmar.
-Mengeluarkan darah toksid dan melancarkan peredaran darah yang tersumbat.
- Membantu meringankan tubuh. Darah kotor yang terkumpul di bawah permukaan kulit menyebabkan rasa berat dan malas.
- Membantu menajamkan penglihatan. Peredaran darah ke mata yang tersumbat menyebabkan penglihatan kabur.
- Membuang darah bertoksid.

Penyakit-penyakit yang boleh di rawat dengan kaedah Bekam ialah Masalah Senggugut /Haid, Lenguh Pada Bahu, Betis, Batu Karang, Sembelit, Sakit lutut, Sakit Kepala/ Jerawat Banyak, Lemah Tenaga Batin, Stroke, Masalah Buah Pinggang, Migrain, Sakit Pada Kepala, Sinusitis/Alergic, Masalah Pada Mata, Kolestrol Tinggi, Masalah Angin, Masalah Sakit Gigi, Masalah Asthma/Lelah dan Paru-Paru, Batuk, Hati/Hepatitis, Pundi Hempedu, Pankreas/Diabetis, Masalah Sakit Pinggang, Masalah Lenguh Peha/Betis, Buasir, Masalah Kaki Kebas, Sakit Tumit, Masalah Sakit Jantung dan lain lain masalah penyakit.

Bagi kaum lelaki, selain dari berurut, berbekam adalah satu rawatan tambahan yang efektif untuk melancarkan perjalanan darah dan membantu merawat pelbagai jenis masalah dan penyakit.

Sila hubungi saya di talian 011-51129337 untuk temujanji rawatan.

Monday, August 12, 2019

Kursus Rawatan Islam - Masalah Sihir & Gangguan Jin - September 2019

Bismillahirahmanirrahim...
Assalamu'alaikum warahmatullah.

Untuk makluman pembaca sekelian. Oleh kerana adanya beberapa permintaan, maka InsyaAllah pada bulan September 2019 ini, saya akan adakan KURSUS RAWATAN ISLAM (Mengatasi Masalah Sihir Dan Gangguan Jin) di Keramat Wangsa, Kuala Lumpur.

Yuran RM350 untuk seorang peserta.

Sekiranya berminat sila whatsapp, berikan Nama Penuh anda di hp saya 011-51129337. Penyertaan adalah terhad. Sila hubungi saya segera untuk pengesahan kehadiran anda.


Peserta akan di ajar cara-cara merawat bermula dari langkah-langkah asas sehinggalah kepada teknik-teknik ketika merawat dan akhirnya kaedah-kaedah penutup rawatan.

DIANTARA PERKARA-PERKARA YANG AKAN DIBENTANGKAN ….

Pengenalan Alam Jin dan amalan ahli sihir
Jenis-jenis gangguan Jin dan Sihir
Tanda-tanda gangguan
Kaedah Ruqyah Syar’iyyah sebagai ikhtiar

Teknik-teknik rawatan seperti :
- Teknik merawat paling asas
- Teknik merawat diri sendiri
- Teknik merawat untuk mereka yang berminat menjadi perawat
- Mengesan (scanning) gangguan pada pesakit
- Teknik-teknik Ruqyah
- Ibu Ruqyah
- Teknik-teknik berdialog dengan jin
- Teknik menarik bisa gangguan / barang sihir atau menarik jin
- Teknik memasung dan mengunci pergerakan jin2 gangguan
- Teknik-teknik serangan keatas jin2 gangguan dan ahli sihir
- Teknik memagar rumah / kedai / sekolah dari gangguan jin gangguan
- Teknik menyediakan bahan-bahan rawatan
- Dan lain-lain lagi

Amalan Perlindungan Diri :
- amalan-amalan perlindungan diri warisan ulama’ silam
- rahsia zikirullah
- amalan pernafasan untuk membenteng diri
- Pengijazahan amalan

Terima kasih, wassalam.

Saturday, July 13, 2019

Khidmat Urut Tradisional Melayu

Khidmat Urut Tradisional Melayu

(Kawasan Kuala Lumpur / Selangor, dan lain2 negeri bergantung pada permintaan dan jadual rawatan)


Sila Hubungi 011-51129337 (Ustaz Azrin) untuk appointment.

1. Urut Satu Badan
2. Urut Satu Badan + membetulkan (alignment) tulang/sendi
3. Urut Persediaan Perkahwinan
4. Urut Pulih Tenaga Batin (Tenaga Kelelakian) 
5. Urut Servis Tenaga Batin (Memantap dan Melancarkan Tenaga Kelelakian)
6. Urut Perubatan - Untuk Masalah2 selepas kemalangan, Sakit Pinggang, Sakit Leher, Terseliuh, Masalah Stroke, dan lain-lain lagi.
Dan lain-lain rawatan (boleh whatsapp/call untuk pertanyaan lanjut). 

Sunday, August 5, 2018

Aku tak ampunkan dosa engkau !!!


Bismillahirrahmanirrahim

Perkataan "aku takkan maafkan engkau… aku tak ampunkan dosa engkau…", adalah satu perkataan dendam kesumat yang tidak berkesudahan… kita semua akan di hadapkan di hadapan Allah s.w.t di akhirat nanti dan segala perbuatan kita samada baik dan buruk akan dihitung dan dipertanggungjawabkan….

Semua manusia mengharap keampunan Allah s.wt…. tambah-tambah lagi di yaumil masyar nanti.. ketika segala hijab telah terbuka, tiada apa lagi yang dapat disembunyikan dihadapan Allah s.w.t, malahan segala perbuatan-perbuatan yang telah kita lupakan, Allah s.w.t akan tunjukkan semula semuanya kepada kita. Dan ketika itu kita akan terkejut, pucat lesi, dan ingin lah kiranya kita di kembalikan ke dunia semula untuk menebus segala kesilapan-kesilapan tersebut…

Apakah yang kita harapkan ketika itu? Kita benar-benar mengharapkan keAmpunan Allah s.w.t...

Jika anda tidak mahu mengampunkan/memaafkan dosa sesama manusia… Apa pula jawapan/perasaan anda sekiranya Allah s.w.t tidak mahu mengampunkan dosa-dosa anda? Fikir-fikirkanlah…

Anda mungkin menganggap orang lain berdosa terhadap anda… bagaimana pula dosa anda terhadap orang lain?


Saya terbaca satu kisah pengembaraan, seorang wanita menjelajah dunia dengan basikal.

Saya tertarik dengan pengalaman dan kata2nya berkenaan dengan setiap orang berlainan yang dia jumpa pada setiap hari…

Katanya ;

"Saya sangat menghargai setiap detik masa ketika saya berjumpa dengan semua orang...

...Kerana saya tahu pertemuan tersebut adalah sangat singkat, masa begitu cepat berlalu, dan saya tidak mungkin dapat bertemu mereka lagi...

Saya tidak mahu membazirkan pertemuan itu dengan perkara2 yang menyakiti hati sesiapa, saya mahu kegembiraan dan pengalaman manis terisi... kekal menjadi memori indah dalam hati saya dan pada setiap orang yang saya temui"


Para pembaca sekelian, pertemuan kita di dunia ini, hakikatnya adalah pertemuan yang sangat singkat... Telah berlalu zaman orang-orang yang terdahulu dari kita… zaman moyang kita, zaman datuk nenek kita, zaman ibu dan ayah kita, sekarang zaman kita pula... akan datang zaman anak-anak dan cucu kita pula... masa berlalu begitu pantas dan tiada yang kekal di dunia ini… 

Hargailah setiap detik2 kita bersama, samada secara zahir mahupun secara maya/batin/rohani... Berazamlah untuk tidak menyakiti hati sesiapa pun... Walau diri/hati kita ini di sakiti... Padamkanlah segala kesakitan dan dendam-dendam…

Wednesday, July 4, 2018

Perawat Islam Penunggang Agama...?


Takde benda nak cerita… dah lama tak update blog... bosan2, saya share je lah cerita ntah apa2 ni…

Ada seseorang yang tidak di kenali telah menghubungi saya melalui whatsapp, dia mengadu…,

"Ustaz… ada seorang perawat yang mengaku sebagai Perawat Rawatan Islam di Selangor namanya XXXXX selalu memburuk2kan nama ustaz Azrin, dia mengatakan ustaz Azrin "Penunggang Agama".

Saya jawab ringkas, "Moga Allah beri dia hidayah"...



Dulu2 ada seseorang yang tidak saya kenali, menghubungi saya melalui telefon bertanyakan saya tentang alam jin, kemudian menuduh saya sebagai "bomoh dusta"...

Saya jawab dalam hati… "Moga Allah beri dia hidayah"...



- Para pembaca sekelian, kita mungkin tidak 100% mampu menghalang manusia bercakap sesuatu yang buruk dan tidak benar tentang diri kita… dan sebenarnya, kita tak perlu membazir masa untuk peduli pun kata2 negatif dan nista tersebut...

Sedangkan Baginda Rasulullah s.a.w pun di dusta, di cemuh dan di fitnah manusia… apatah lagi kita sebagai manusia biasa yang tidak terlepas dari kesilapan dan dosa…

Kesimpulannya, anda bebas bercakap apa saja… tetapi setiap percakapan kita akan dipertanggungjawabkan di hadapan Allah s.w.t...

Moga kita semua di dalam petunjuk dan hidayah Allah s.w.t...


- Nasihat untuk hari ini -

"Mereka berkata : Wahai ayah kami!, sesungguhnya kami telah pergi berlumba-lumba berburu dan kami telah tinggalkan Yusuf a.s menjaga barang-barang kami, lalu ia dimakan oleh serigala; dan sudah tentu ayah tidak akan percaya kepada kata-kata kami ini sekalipun kami adalah orang-orang yang benar.

Dan (bagi mengesahkan dakwaan itu) mereka melumurkan baju Yusuf a.s dengan darah palsu.

Bapa mereka berkata: "Tidak! Bahkan nafsu kamu memperelokkan kepada kamu suatu perkara (yang tidak diterima akal itu).


Kalau demikian, bersabarlah aku dengan sebaik-baiknya,... Dan Allah jualah yang dipohonkan pertolonganNya, mengenai apa yang kamu katakan itu."

(Surah Yusuf :17-18)

Wednesday, June 20, 2018

Ustaz Azrin masih merawat seperti biasa - Sila whatsapp untuk appointment

Bismillahirrahmanirrahim.

Untuk makluman para pembaca dan yang berhajat sekelian, ya Alhamdulillah saya masih merawat seperti biasa.

Sila WhatsApp untuk temujanji rawatan.

Kebiasaannya rawatan sebelah pagi sahaja.



Q & A (Question and answer for today)

Q : ustaz, mengapa bila saya call atau WhatsApp, ustaz macam sombong, macam garang, macam cakap straight saja, cakap ringkas2 saja?

A : - Saya ni macam "cermin", bagaimana "rupa batin" anda begitulah yang akan dipantulkan dicermin.

      - Bila berbicara dalam phone suara saya memang menakutkan "jin2 gangguan" dan "nafsu2 liar".

      - Ada beza "menyoal" dan "bertanya", jika anda "menyoal" saya tak cenderung nak jawab,…. tapi jika anda "bertanya" insyaAllah saya akan jawab dengan sebaik dan semampu mungkin.

      - Adakala, bila berbicara melalui telefon saya akan cakap ringkas2 saja, kerana anda hanya akan dapat "manfaat sebenar" dengan kata2/nasihat saya apabila anda berjumpa saya. (ilmu itu sifatnya di datangi).


- Nasihat untuk hari ini -

"...Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berusaha memperbaiki amalannya"
(al-Baqarah : 195)

Monday, November 28, 2016

Kursus Rawatan Islam - Kuala Lumpur


Kursus Rawatan Islam.

- Menangani masalah Jin, Sihir, Saka, dll.

- Perluasan syarah kursus kepada masalah sakit fizikal, mental, emosional, spiritual, yang berkaitan.

- Merawat diri sendiri, keluarga dan boleh merawat masyarakat.

- Bimbingan khusus secara bersiri, berperingkat dan terperinci untuk satu2 topik.

- Bilangan perserta yang terhad untuk satu2 sessi bagi memudahkan lebih fokus dan personal coach.

- Bimbingan khusus untuk rahsia kekuatan rohani yang mantap.

- Ijazah khusus amalan2 bersanad yang ampuh.

- dan banyak lagi..

*** Penyertaan di buka kepada mereka yang benar2 berminat, yang menghargai ilmu, yang ingin mendapatkan bimbingan rohani, yang benar2 ingin belajar, yang ikhlas, yang sabar, yang boleh berlapang dada di dalam perbezaan pendapat selagi tidak menyalahi syara', ***

Tarikh kursus akan dimuktamadkan mengikut persetujuan bersama

Kursus bertempat di Kuala Lumpur

Yuran penyertaan Rm350 seorang.

Bagi yang berminat, Sila whatsapp maklumat berikut ;

Nama penuh :
Tarikh lahir:
Dari kawasan/negeri :

Sila whatsapp maklumat tersebut dengan segera di no : 011 51129337

Kursus Rawatan di kawasan Kedah, Sabah, Sarawak dan lain2 negeri juga ada di anjurkan, sila whatsapp saya untuk maklumat lanjut.

Wednesday, July 20, 2016

Kepentingan Urut Persediaan Berkahwin


Urut Persediaan Berkahwin adalah satu perkara yang penting untuk bakal pengantin lelaki. Mereka yang ingin mendirikan rumahtangga, perlu ingat dan faham bahawa "nafkah batin' adalah satu perkara yang wajib di dalam perkahwinan.

Kegagalan melaksanakan kewajipan tersebut akan mengundang banyak masalah pada rumahtangga.

Ramai bakal pengantin lelaki yang fikir mereka perkasa dan sihat atau normal. Ini mungkin hanyalah "Ego" seorang lelaki semata-mata. Namun setelah mereka menjejakkan kaki dalam alam perkahwinan, ketika itu barulah mereka tahu yang mereka sebenarnya mempunyai masalah tenaga batin (tenaga kelelakian), dan ini adalah satu masalah yang besar.

Banyak perkara-perkara yang menyumbang kepada kegagalan pengantin lelaki untuk melaksanakan tanggungjawab "nafkah batin" terhadap isterinya. Dan si isteri pula pada awalnya tidak ambil kisah dan fikir bahawa ini adalah perkara yang remeh, lama kelamaan masalah ini menjadi seperti racun yang menjalar, yang mengakibatkan tekanan terhadap mental dan emosional si isteri hari demi hari.

Perkara "hubungan" suami isteri ini adalah fitrah semulajadi manusia yang normal. Allah hukumkan zina itu haram, dan Allah halalkan pernikahan.

Urut Persediaan Berkahwin adalah salah satu ikhtiar yang penting untuk memastikan masalah kegagalan ini tidak berlaku.

Sila hubungi saya (telefon/message/whatsapp) di 011-5112 9337 untuk urut persediaan berkahwin untuk dapatkan temujanji ikhtiar rawatan.

Tuesday, July 19, 2016

Masalah Tenaga Batin / Masalah Nafkah Batin Mengundang Penceraian dalam Perkahwinan

Urut Tenaga Batin atau Urut Pulih Tenaga Batin bukanlah satu kaedah urutan dengan menggunakan tenaga kebatinan seperti tenaga dalam dan sebagainya.

Urut Tenaga Batin atau Urut Pulih Tenaga Batin adalah satu kaedah urutan untuk ikhtiar merawat masalah "tenaga kelelakian".

Jika tiada masalah "tenaga kelelakian" sekalipun, ramai juga yang mendapatkan khidmat Urut Tenaga Batin sebagai urutan berkala (macam servis kereta), samada 3 bulan sekali atau 6 bulan sekali.

Di dalam hal rumahtangga (perkahwinan), "Nafkah Batin" adalah satu kewajiban yang wajib di tunaikan oleh suami isteri.

Kegagalan kronik seorang suami untuk memberi Nafkah Batin kepada isterinya, adalah satu masalah yang besar. Dan ianya hingga boleh  melayakkan seorang isteri menuntut fasakh.

Fasakh bolehlah ditakrifkan sebagai pembubaran atau pembatalan perkahwinan oleh perintah mahkamah. Jenis perceraian ini pada amnya adalah perceraian dengan cara baik.

 “(Mereka) bolehlah berpegang dengan cara yang makruf atau bercerai dengan cara yang baik, bolehlah kamu pegang mereka dengan cara yang baik. Dan janganlah kamu pegang mereka dengan maksud membuat mudarat, kerana kamu hendak melakukan kezaliman terhadap mereka, dan sesiapa yang melakukan demikian maka sesungguhnya dia menganiayai dirinya sendiri.” (al-Baqarah, ayat 229 - 231)


Di bawah peruntukan Enakmen Undang-undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003, perceraian melalui fasakh diletakkan mengikut Seksyen 53. Seksyen 53 (1) menetapkan bahawa: Seseorang perempuan atau lelaki, mengikut mana-mana yang berkenaan, berkahwin mengikut hukum syarak adalah berhak mendapat suatu perintah untuk mem-bubarkan perkahwinan atau fasakh atas satu atau lebih daripada alasan yang berikut iaitu:

• Tempat di mana beradanya suami atau isteri tidak diketahui selama tempoh lebih daripada satu tahun;

• Suami cuai mengadakan peruntukan nafkah selama tempoh tiga bulan;

• Suami atau isteri dihukum penjara selama tempoh tiga tahun atau lebih;

Suami atau isteri tidak menunaikan, tanpa sebab yang munasabah, kewajipan perkahwinannya (nafkah batin) selama tempoh satu tahun;

Suami mati pucuk pada masa perkahwinan dan masih lagi sedemikian dan isteri tidak tahu pada masa perkahwinan bahawa suami mati pucuk;

• Suami atau isteri gila selama tempoh dua tahun atau sedang menghidap penyakit kusta atau menghidap penyakit kelamin dalam keadaan yang boleh berjangkit;

• Isteri, selepas dikahwini oleh wali mujbir sebelum ia mencapai umur baligh, menolak perkahwinan itu sebelum mencapai umur 18 tahun, dan ia belum disetubuhi oleh suaminya itu;

• Suami atau isteri menganiayai isteri atau suaminya;

Bahawa walaupun empat bulan berlalu tetapi isteri masih belum disetubuhi kerana suami sengaja enggan menyetubuhinya;

• Isteri tidak izin akan perkahwinan itu atau izinnya tidak sah, sama ada oleh sebab paksaan, kesilapannya ketidaksempurnaan akal, atau hal keadaan lain yang diakui hukum syarak;

• Pada masa perkahwinan itu, isteri sungguh pun berkebolehan memberi izin yang sah, adalah seorang yang sakit otak, sama ada berterusan atau berselangan, dalam erti Ordinan Sakit Otak 1952 (Ord. 31/52) dan sakit otaknya adalah daripada suatu jenis atau setakat yang menjadikannya tidak layak berkahwin; atau

• Apa-apa alasan lain yang diiktiraf sebagai sah bagi membubarkan perkahwinan atau bagi fasakh di bawah hukum syarak.


Sila hubungi saya (telefon/message/whatsapp) di 011-5112 9337 untuk temujanji "Urut Tenaga Batin atau Urut Pulih Tenaga Batin"