Tuesday, March 11, 2014

Kursus Rawatan Islam (Masalah Sihir & Gangguan Jin) Di Limbang, Sarawak - 18 April 2014

Bismillahirahmanirrahim... Assalamu'alaikum warahmatullah.

Untuk makluman pembaca sekelian. InsyaAllah KURSUS RAWATAN ISLAM (Mengatasi Masalah Sihir Dan Gangguan Jin) akan diadakan di Limbang, Sarawak pada 18 April 2014.

Sekiranya berminat sila sms. Sila hubungi/sms Ustaz Ahmad di 013 8438411 untuk maklumat lanjut (yuran dan lokasi kursus).


Atau boleh juga menghubungi/sms saya di 013 3239822.

Penyertaan adalah terhad. Sila hubungi segera untuk pengesahan kehadiran anda.

Terima kasih, wassalam.

Friday, December 27, 2013

Kursus Rawatan Islam - Masalah Sihir & Gangguan Jin - 4 Jan 2013

Bismillahirahmanirrahim... Assalamu'alaikum warahmatullah.

Untuk makluman pembaca sekelian. Oleh kerana adanya beberapa permintaan, maka InsyaAllah pada 4 Jan 2014 bersamaan dengan hari sabtu depan, saya akan adakan KURSUS RAWATAN ISLAM (Mengatasi Masalah Sihir Dan Gangguan Jin) di Pusat Rawatan saya di Taman Cempaka ampang.

Kursus bermula jam 10 pagi sehingga jam 5.00 petang.Yuran RM330 untuk seorang peserta.

Sekiranya berminat sila sms Nama Penuh di hp saya 013 3239822. Penyertaan adalah terhad. Sila hubungi saya segera untuk pengesahan kehadiran anda.

Terima kasih, wassalam.

Saturday, December 7, 2013

Muzakarah Dan Penambahan Ilmu Rawatan Islam Ustaz Azrin Di Facebook Group


Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Mohon perhatian kepada sesiapa yang pernah mengikuti Kursus Rawatan Islam anjuran/kelolaan saya sebelum ini.

Saya telah mewujudkan fb group khusus untuk kita bermuzakarah, menjawab pertanyaan dan menambahkan lagi pemahaman berkenaan dengan Ilmu2 yang telah disampaikan semasa kursus.

Sesiapa yang pernah mengikuti kursus rawatan islam kelolaan saya sebelum ini, mohon hantarkan permintaan (request) menjadi ahli group "Muzakarah Rawatan Islam (Peserta Kursus Anjuran Ustaz Azrin) di facebook, untuk saya masukkan anda didalam group tersebut. KLIK DI SINI UNTUK MEMOHON MENJADI AHLI GROUP


wassalam


UPDATE : 27 DEC 2013 - Oleh kerana sebab2 yang tidak dapat dielakkan, Facebook Group ini saya bekukan pengambilan ahli2 buat sementara waktu, sehingga diberitahu kelak.

Friday, November 29, 2013

Kursus Rawatan Islam - Masalah Sihir & Gangguan Jin - 7 December 2013

Bismillahirahmanirrahim... Assalamu'alaikum warahmatullah.

Untuk makluman pembaca sekelian. InsyaAllah pada 7 Dec 2013 bersamaan dengan hari sabtu depan, saya akan adakan KURSUS RAWATAN ISLAM (Mengatasi Masalah Sihir Dan Gangguan Jin) di Pusat Rawatan saya di Taman Cempaka ampang.

Kursus bermula jam 10 pagi sehingga jam 4.30 petang.Yuran RM330 untuk seorang peserta.

Sekiranya berminat sila sms Nama Penuh di hp saya 013 3239822. Penyertaan adalah terhad. Sila hubungi saya segera untuk pengesahan kehadiran anda.

Terima kasih, wassalam.

Thursday, April 25, 2013

Ke Mana Ustaz Azrin Menghilang?

Bismillahirrahmanirrahim, Alhamdulillah Wa Syukrulillah. Segala Puji bagi Allah s.w.t yang Maha Hidup lagi Maha MengHidupkan, Selawat dan Salam keatas Baginda Rasulullah s.a.w, Nabi Junjungan yang diharap2kan Syufaat Baginda.

Syukur ke hadrat Allah s.w.t, dengan limpah kurniaNya, saya masih lagi di izinkan untuk meneruskan perjuangan dan berkongsi coretan2 pengalaman dalam rawatan. Hanyasanya saya mendiamkan diri seketika kerana sibuk dengan tugas2 dan aktiviti2 yang sangat padat. Ramai yang cuba menghubungi saya, tetapi tidak dapat, mungkin ketika itu saya berada di luar kawasan atau tempat tersebut tiada "phone coverage", saya mohon maaf dan saya harap sesiapa yang tidak dapat menghubungi saya, boleh cuba menghantar sms.

InsyaAllah, selepas pilihan raya ke 13 ini, berkemungkinan saya agak lapang dan mempunyai banyak masa untuk terus berkongsi pengalaman2 dan kisah2 rawatan di blog ini.

Untuk tidak mensia2kan masa yang di beri Allah untuk saya meng-update blog ini, di sini saya kongsikan kepada pembaca sekelian, amalan sebagai ikhtiar untuk mempercepatkan makbulnya hajat, atau melepaskan diri dari musibah dan sebagainya.

Bergantung kepada keikhlasan masing2, bersedekah lah kepada mereka yang memerlukan, samada peminta sedekah, fakir miskin, tabung2 masjid, anak2 yatim, sekolah2 tahfiz dan sebagainya. Jumlahnya bergantung kepada keikhlasan masing2, walau RM1 sekalipun tak mengapa, janji ikhlas.

Sewaktu anda menyampaikan sedekah tersebut, berniatlah atau berdoa apa2 hajat, mohon kepada Allah didalam hati, "Ya Allah, dengan berkat sedekah ini, aku mohon padaMu .........."

Jadikanlah ini sebagai AMALAN, dan lebih bagus lagi, jika sedekah itu diberikan kepada mereka2 yang berjuang di jalan Allah, seperti Sekolah2 Tahfiz, Sekolah2 Agama, Guru2 yang mengajar Agama, Musafir2 yang bermusafir kerana Allah dan sebagainya.

Moga2 perkongsian amalan ini bermanfaat, insyaAllah dengan izinNya moga kita bertemu lagi..

wassalam

Friday, December 21, 2012

Ustaz Azrin Outstation - Pusat Rawatan akan dibuka semula pada 01 Jan 2013

Bismillahirrahmanirrahim.. Assalamu'alaikum warahmatullah.. Untuk makluman pembaca sekelian, Saya akan mengikuti program cabaran Mendaki Gunung Chamah dan Gunung Ulu Sepat (21 Dec - 30 Dec), dan akan bertolak pada malam ini.. Agak sukar untuk menghubungi saya di sana kerana kebanyakan tempat tiada "line" untuk handphone..

InsyaAllah, Pusat rawatan saya akan dibuka semula pada 01 Jan 2013. Kepada sesiapa yang tidak dapat menghubungi saya, sila hantarkan sms, dan harap maklum diatas kelewatan saya membalas sms anda.

Moga2 Allah kurniakan keselamatan, perlindungan dan kemudahan sepanjang saya mengikuti program ini.. Amin..


Wassalam

Wajah Dan Tubuh Berkudis Akibat Sihir Bomoh Siam - Part 2

Sambungan....

Halimah tersentak lalu terjaga dari tidur. Dia merasakan tubuh badannya gatal merenyam2, gatal yang teramat sangat. Hampir satu jam Halimah tergaru2, tidak cukup menggaru dengan tangan, Halimah mengambil sikat rambut pula untuk menggaru tubuh badannya yang gatal. Akibat dari menggaru dengan kuat, tubuh badan Halimah mula melecet. Yang anehnya kulit yang melecet itu mengeluarkan cecair jernih yang berbau busuk.

Tiba2 saja Halimah teringatkan panggilan ugutan melalui telefon yang diterimanya siang tadi. Apakah gatal2 ini ada kaitan dengan ugutan yang diterimanya siang tadi di pejabat?


"Bang...bang.. bangun bang.. habis satu badan saya gatal2 ni", kata Halimah pada suaminya Salim yang sedang nyenyak tidur. Sambil menggesek2kan mata, Salim menguap lebar.

"Astaghfirullahal'azim... apa dah jadi dengan muka awak ni Halimah?", Salim terkejut melihat wajah Halimah yang melecur seperti kena bakar.

"Entahlah bang, tiba2 saja seluruh badan saya gatal2, saya tak tahan gatal sangat, saya garu sampai jadi macam ni", kata Halimah sambil menangis.

Salim bergegas bangun mengajak Halimah ke Hospital. Sampai di Hospital, Halimah di masukkan ke wad kecemasan. Yang peliknya Doktor yang memeriksa Halimah sangat kehairanan kerana seumur hidupnya, dia tidak pernah melihat pesakit yang mengalami masalah begitu.

Doktor memberi Halimah ubat sapu dan antibiotik untuk melegakan kegatalan dan kesakitan yang dialami oleh Halimah. Lebih teruk lagi, Halimah mula meracau2 ketakutan. Halimah mendakwa dia nampak ada tiga orang perempuan berwajah hodoh ingin mencekiknya. Salim hanya mampu melihat dan menitiskan airmata melihat keadaan Halimah begitu. Akhirnya Doktor memberi Halimah suntikan ubat tidur. Barulah keadaan tenang dan Halimah tertidur.


Setelah hampir tiga minggu Halimah terlantar di hospital, tiada langsung tanda2 penyakit gatalnya reda, akhirnya Salim mengambil keputusan untuk membawa Halimah keluar dari Hospital dan mencuba ikhtiar di tempat lain pula.

"Errmmm... Baiklah Halimah, awak boleh datang bersama suami malam ini untuk sessi rawatan", kerana kasihan kan Halimah yang merayu meminta tolong, akhirnya saya setuju untuk merawat beliau malam ini.

Malam itu sepertimana yang dijanjikan, Halimah dan suaminya datang ke pusat rawatan saya. Kali pertama saya melihat wajah Halimah, saya sungguh terkejut. Mukanya cacat seperti terbakar, kulitnya agak lembab seperti mengeluarkan air. "MasyaAllah!!! teruk sungguh perbuatan sihir ini", bisik saya didalam hati.

Tanpa berlengah lagi saya mulakan sessi rawatan dengan membaca Surah Al Fatihah, tapi.. mengapa rasa "berat" sungguh bacaan saya pada kali ini...Seolah2 seperti membaca didalam kepayahan.

Saya memejamkan mata, sambil mengulang2 istighfar, saya memohon petunjuk dari Allah s.w.t.

Tiba2, saya ternampak bayangan seperti tayangan video hitam putih, kelihatan Halimah mengherdik dan memaki hamun suaminya. Apakah ini hanya lamunan saya, atau petunjuk dari Allah? Saya tertanya2 sendiri...

Dalam masa yang sama Halimah bingkas berdiri dari tempat duduknya lantas menjerit dengan sekuat hati... "Tolongggggg!!!! Aku sakitttt!!! keluarkan aku dari tempat ni!!!Aku tak nak tengok muka ustaz ni!!!!".

Suami Halimah yang dari tadi tunduk membisu, berubah wajahnya kerana terkejut melihat Halimah menjerit sedemikian rupa. "Ustaz.. kenapa dengan Halimah ni ustaz??", Tanya Salim dalam nada panik..

Saya beri isyarat pada Salim agar duduk dan perhatikan saja saya merawat...







Ehhh.... Kenapa ni???? Laaa.. iklannn... kisah ni akan  bersambung nanti... :-)

... nantikan sambungannya...

mohon maaf kepada pembaca sekelian, saya tak sempat nak sudahkan kisah ni, kerana saya nak pergi outstation dah.. insyaAllah nanti balik outstation pada 01 Jan 2013 saya akan sambung kembali kisah ini...

Tuesday, December 18, 2012

Wajah Dan Tubuh Berkudis Akibat Sihir Bomoh Siam - Part 1

"Ustaz... tolong saya ustaz, badan dan muka saya habis gatal2 dan berkudis, dah hampir sebulan saya macam ni, dah banyak klinik saya pergi, macam2 ubat saya dah sapu, tapi langsung takde kesan... Doktor dah ambil sampel darah, tapi mereka tak dapat kesan apa2 penyakit pada saya, tolong lah saya", Halimah mengadu sambil menangis2...

Mendengar luahan hati Halimah didalam telefon membuatkan saya terkedu sebentar, jadual rawatan yang agak padat, membataskan saya untuk menerima pesakit lagi pada hari ini..

Halimah adalah seorang setiausaha di sebuah syarikat swasta, beliau adalah seorang yang sangat rajin dan berdedikasi. Oleh kerana sikap kerajinannya yang disenangi oleh ketua jabatan, tahun ini saja sudah dua kali Halimah dinaikkan pangkat. Walaupun ada desas desus kakitangan lain yang berhasad dengki terhadapnya, itu semua langsung tidak Halimah endahkan.

Halimah sudah berkahwin dan mempunyai dua orang anak, dia dikurniakan Allah paras rupa yang cantik dan menawan, namun sebagai seorang yang sudah mempunyai suami, beliau pandai menjaga diri dan tidak terpengaruh dengan godaan2 liar di pejabat. Tidak dinafikan Halimah memang seorang yang peramah dan baik hati, sikapnya yang lemah lembut itu kadangkala disalah ertikan oleh sesetengah lelaki yang mempunyai "penyakit" didalam hati. Namun Halimah pandai menjaga diri, beliau sentiasa beringat agar hubungan baiknya dengan rakan sekerja dan ketua2 jabatan mempunyai batas2 tertentu.

Satu hari Halimah menerima panggilan telefon berbentuk ugutan dari seorang wanita yang tidak beliau kenali. Panggilan yang bakal merubah hidupnya selepas ini...

"Hei Perempuan!!! Berani engkau menggoda suami aku!!, Engkau tahu dia dah ada isteri kenapa engkau tergila2kan dia? Aku akan pastikan engkau tersiksa dan merana. Aku akan buat sampai muka engkau jadi macam muka binatang!!! Aku benci engkau!!!... Aku benciiiii!!!!"... tuutt...tuutt...tuutt... talian telefon diputuskan...  Halimah tergamam, jantungnya berdebar laju, dadanya berombak2, tangannya menggeletar ketakutan mendengar ugutan yang sedemikian rupa.. Setelah hampir setengah jam terdiam, beliau meneruskan kerja2 pejabat seperti biasa, walaupun fikirannya berkeceramuk memikirkan ugutan yang diterimanya sebentar tadi..

Malam itu Halimah mengalami mimpi yang sangat pelik dan menakutkan. Dia bermimpi dia dikelilingi oleh beberapa orang Sami Siam, tubuhnya diikat di sebatang buluh dan disalai seperti kambing bakar, habis badan dan mukanya melecur. Sami2 Siam itu merenung tajam ke arah Halimah, disisinya juga kelihatan bangkai seekor anjing hitam yang dipenuhi dengan darah.

Halimah tersentak lalu terjaga dari tidur. Dia merasakan tubuh badannya gatal merenyam2, gatal yang teramat sangat. Hampir satu jam Halimah tergaru2, tidak cukup menggaru dengan tangan, Halimah mengambil sikat rambut pula untuk menggaru tubuh badannya yang gatal. Akibat dari menggaru dengan kuat, tubuh badan Halimah mula melecet. Yang anehnya kulit yang melecet itu mengeluarkan cecair jernih yang berbau busuk.

Tiba2 saja Halimah teringatkan panggilan ugutan melalui telefon yang diterimanya siang tadi. Apakah gatal2 ini ada kaitan dengan ugutan yang diterimanya siang tadi di pejabat?

Bersambung....  :-)

Wednesday, December 5, 2012

Kursus Rawatan Islam (Ustaz Azrin) Untuk Pertubuhan Pembangunan Orang Buta Malaysia..


Bismillahirahmanirrahim.. Segala puji bagi Allah s.w.t yang masih meminjamkan turun naik nafas dan kesempurnaan sifat ini. Selawat dan Salam keatas Nabi Junjungan, Rahmatan lil 'Alamin, Muhammad Rasulullah s.a.w.

Oleh kerana masalah kekangan masa yang tidak mengizinkan, saya agak terlewat untuk mengemaskini kisah aktiviti rawatan dan kursus-kursus yang saya anjurkan.

Pada 11hb - 13hb November yang lalu, Kursus Rawatan Islam telah diadakan untuk Pertubuhan Pembangunan Orang Buta Malaysia (PPOBM), bertempat di Adamson Hotel, Kuala Lumpur. Terima Kasih yang tidak terhingga saya ucapkan kepada Yang DiPertua PPOBM,  En Jaafar Md Isa, Setiausaha PPOBM, En Mohd Hakimi Hassan, AJK2 PPOBM yang lain, Puan Sakinah, En Anuar, En Zainal, Cikgu Musa, En Dzurkpli, Puan Zasyiela Dan Semua Sukarelawan / Sukarelawati. Terima kasih juga untuk sahabat saya En Zabidi Abdullah kerana dapat bersama saya untuk membantu semasa sessi Kursus tersebut.

Kesemua peserta2 kursus adalah terdiri dari Orang Kurang Upaya Penglihatan. Kursus selama 3 hari 2 malam ini dapat dimanfaatkan sebaik mungkin dengan penyampaian berbentuk teori, praktikal dan tidak ketinggalan juga kami berkesempatan mengadakan majlis zikir untuk menjana rohani yang ampuh dan mantap, InsyaAllah.

Syabas saya ucapkan kepada Pihak Penganjur dan Para Peserta kerana walaupun Kursus Rawatan Islam untuk PPOBM ini julung2 kali diadakan, namun pada saya ianya amat berjaya dan memberi kesan yang mendalam kepada mereka yang turut serta.

Majlis Penutup Kursus Rawatan Islam ini dirasmikan oleh Penasihat Kebangsaan Pertubuhan Pembangunan Orang Buta Malaysia, Dato Haji Sheikh Syawaluddin dan Timbalan Pengarah Kanan JAKIM, Tuan Haji Hakim. Pada Majlis penutup itu juga ramai petugas2 media dari TV9, Al-Hijrah, RTM, Utusan, Bernama menemurah peserta2 kursus serta mengadakan sidang media.

Moga2 Kursus ini dapat memberi manfaat kepada Peserta2 di kalangan Orang Kurang Upaya Penglihatan seterusnya membuktikan bahawa golongan mereka ini juga berupaya menjadi Perawat Cemerlang yang dapat membantu merawat masyarakat yang memerlukan bantuan.

Dibawah ini saya sertakan beberapa keping gambar2 kenangan sewaktu Kursus dijalankan..






Sessi Makan



Latihan Scanning

Solat Berjemaah

Majlis Zikir







Sessi Praktikal Yang Berkesan

Praktikal Merawat













Saya Bersama Penasihat Kebangsaan Pertubuhan Pembangunan Orang Buta Malaysia, Dato Haji Sheikh Syawaluddin dan Timbalan Pengarah Kanan JAKIM, Tuan Haji Hakim.
Sessi Bergambar... Ramai lagi yang tak sempat bergambar.. kerana ruang kecil.. :-)
Sidang Media.. Di tengah, Yang DiPertua PPOBM,  En Jaafar Md Isa
Temuramah Bersama TV9


Majlis Penutup
Ada kawan snap gambar temuramah di siaran TV Al Hijrah.. saya pun tak sempat tengok.. :-)

Tuesday, November 27, 2012

Masalah Lemah Dan Bisa2 Badan - Adakah Ini Angkara Sihir?

Bismillahirrahmanirrahim... Untuk makluman para pembaca, saya ada urusan di luar "negeri"... bukan luar negara... :-) sehingga hari khamis ini... Tugas2 merawat akan bersambung semula pada hari Jumaat siang (30 Nov 2012).

Kepada sesiapa yang tidak dapat menghubungi saya, sila sms, insyaAllah nanti saya akan balas...

Tips rawatan untuk kali ini adalah berkenaan dengan Masalah Bisa2 Dan Lemah Badan yang disangka Sihir..

Memang tidak dinafikan, salah satu diantara tanda2 seseorang itu mengalami masalah gangguan sihir adalah bisa2 serta lemah badan yang keterlaluan... Namun begitu kita perlu memerhatikan juga tanda2 yang lain, agar kita tidak terlalu cenderung didalam menyalahkan hal2 yang berbentuk spiritual.

Untuk makluman para pembaca, jika emosi seseorang itu selalu tidak stabil, samada selalu didalam perasaan was2, ragu2, banyak bersangka2, selalu merasa cemas, maka pernafasan mereka adalah terganggu dan tidak teratur... ini boleh menyumbang kepada masalah lemah dan bisa2 badan...

Ini adalah beberapa kaedah yang boleh diamalkan oleh mereka yang mengalami masalah tersebut :

1. Tarik nafas sedalam yang boleh, tahan nafas seketika dan lepaskan... buat sebanyak tujuh kali, sampai perasaan menjadi tenang. Buatlah sekurang2nya 3 kali sehari, pagi, petang dan malam.

2. Buat solat sunat taubat sebanyak 4 rakaat, atau 8 rakaat atau 12 rakaat, dalam bilangan 2 rakaat 1 salam. Beristighfar (istighfar pendek - sekurang2nya 500 kali sehari).

3. Banyakkan berselawat keatas Rasulullah s.a.w

4. Banyakkan bersedeqah -  seikhlas hati / mengikut kemampuan kita

5. Cuba sedaya upaya kawal minda dan perasaan supaya sentiasa didalam keadaan bertenang.

6. Buat air rawatan untuk minum dan mandi (seperti posting saya yang lalu)

7. Jika masalah masih berterusan, sila berjumpa perawat untuk rawatan pemeriksaan.


wassalam

Madad... Madad.. Ya Rasulullah...